Unias

Alla inlägg den 25 maj 2015

Av Unia - 25 maj 2015 10:20

Hej och förlåt att jag inte gjort detta inlägg tidigare. Bättre sent än aldrig ändå, eller hur? 


Jag har funderat på ett hurdant inlägg jag borde göra om finalen nu när jag redan skrev om bidragen i semifinalerna. Så jag bestämde mig för att dela med mig av min top 10, genom att ge dem poäng enligt ESC-skalan. 


1p Cypern - One thing I should have done

2p Ryssland - A million voices

3p Spanien - Amanecer

4p Belgien - Rhytm inside'

5p Azerbajdzjan - Hour of the wolf

6p Slovenien - Here for you

7p Italien - Grande amore


Unia gives 8 points to...

 


Estonia - Goodbye to yesterday

Deras framträdande hade växt enormt mycket sedan semifinalen och alltså wow vilken kemi och inlevelse! Jag blev helt rörd. Och det var så rörande när hon började gråta!



Mine 10 points go to...



Norway - A monster like me

Jag fullkomligt älskar den här låten. Och hennes röst och hennes hår, hehe.



And finally, 12 points from Unia goes, once again, to...



Sweden - Heroes

JAAAAAAAAAAAAAAA!!! "Vi" vann!!! Haha, när det gäller Eurovision ÄR jag svensk. Med fördelen att jag har finskt telefonnummer och kan rösta på dem, hehe. Måns är så värd den här vinsten, det har härligt att titta på honom för man verkligen såg hur lycklig han var. Och han är så proffsig! Heroes satt verkligen mitt i prick; en fantastisk låt med ett viktigt budskap, en fantastisk artist med bra röst och otrolig utstrålning, man ser att det är hans passion, och så ännu till en fantastisk show. Plus att Sverige ju alltid bjuder på ett helt färdigt och finslipat paket i ESC till skillnad från många andra, det märks att de satsar. Nästa maj tänker jag åka till Sverige!


(Jag är medveten om att min top 3 innehåller grannländer haha, men det är alltså inte det det beror på.)


Som en helhet tycker jag att det blev en väldigt bra final. Inte var det ju sist och slutligen så tokiga låtar, jag tyckte om de flesta. Jag var såå nervös under röstningen! Och jag måste bara påpeka att jag älskade öppningen, alltså Building bridges. 


Ännu min top 10 i lite klarade format:


1. Sverige

2. Norge

3. Estland

4. Italien

5. Slovenien

6. Azerbajdzjan

7. Belgien

8. Spanien

9. Ryssland

10. Cypern


Vad tyckte DU?


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards