Unias

Direktlänk till inlägg 22 maj 2015

ESC 2015 - Semifinal 2

Av Unia - 22 maj 2015 13:15

Dags för andra semifinalen av årets Eurovision song contest igårkväll. Här har ni Unias kommentarer om de tävlande!

 

01. Litauen - This time

Jag fick en känsla av att de var väldigt nervösa i början, men det blev bättre när de kom igång ordentligt. Det var en helt söt och glad låt.


02. Irland - Playing with numbers

Den här tyckte jag om! Lugn, stark och fin. Begåvad flicka.


03. San Marino - Chain of lights

Min första reaktion var: Vad är det här? När de sjöng tillsammans blev det dock bättre, och sist och slutligen tyckte jag att det var helt okej. De hade ögonblick som jag tyckte om.


04. Montenegro - Adio

Fin början! Jag har märkt att jag nog verkligen tycker om när länder sjunger på sina egna språk, det är trevligt att höra främmande språk och det skapar ofta en helt speciell stämning. Det var dessutom en glad och mäktig låt.


05. Malta - Warrior

Jag hade lite svårt att bestämma mig men det här bidraget, för jag tyckte om låten men det kändes som om hon inte riktigt klarade av att sjunga den. Det var ett snyggt framträdande och jag insåg till sist att jag nog tyckte om det.


06. Norge - A monster like me

Tack Norge, er kan man lita på! Åååh, såå fin! Scenen var enkel och stämningsfull, de har bra röster och låten var vacker. Detta tycker jag om!


07. Portugal - Há um mar que nos separa

Först: Är hennes stil lite Loreen-inspirerad? Hehe.

Det var en helt bra låt, men det kändes lite svagt på något sätt. Kanske bara berodde på att hon var efter Norge, för när i snabbreprisen såg jag ingen svaghet alls. Hon hade väldigt bra scennärvaro och sjöng med inlevelse.


08. Tjeckien - Hope never dies

Hur kan den här vara tippad att bli nästsist i hela tävlingen??

Den påminner helt om någon annan låt, men jag tycker om den. Den är kraftig, de sjöng med inlevelse och scenen var fin.


09. Israel - Golden boy

Jag kan väl inte riktigt säga att jag tyckte om denna, men det var helt trevligt med fart. Det lät som en mashup av en massa låtar. Men de lockade mig till skratt och att det fanns dans var såklart ett plus.


10. Lettland - Love injected

Jag tyckte om hennes röst och det var en cool låt och ett coolt framträdande, men jag saknade ett flyt i låten, den var lite för hackig för att jag riktigt skulle fastna för den.


11. Azerbajdzjan - Hour of the wolf

Fin show! Jag vill vara med där och dansa, hehe. Azerbajdzjan hör ofta till mina favoriter, och nog är de en av de bättre i år också, enligt mig. Bättre hade det varit med en bättre sångare, men jag tycker om den ändå.


12. Island - Unbroken

Framträdandet påminner mig om Danmarks Only teardrops.

Islands styrka är i år artisten. Hon har otrolig scennärvaro och bra röst. Det gick dock lite över tycker jag, jag saknade ett lugn som skulle ha gett låten mera djup och styrka. Men trots att låten inte var något vidare var artisten övertygande och trevlig att titta på.


13. Sverige - Heroes

Nervös. Jag kände min egen puls under hela framförandet. Vad är det med mig och Sveriges ESC-framträdanden?

Det gick bra för Måns tycker jag och han såg så lycklig ut. Han är verkligen värd det här och det skulle vara så roligt om han skulle vinna! 

Ni vet redan att jag älskar låten och showen.


14. Schweiz - Time to shine

Ooh! Detta var en fin show. Som vanligt tyckte jag speciellt mycket om verserna, hehe. Det fanns något i låten som förstörde lite, jag kan inte sätta fingret på vad, men jag tyckte ändå om den, och om henne.


15. Cypern - One thing I should have done

Fin! Jag fick en trygg känsla av denna, han såg så trygg och stabil ut haha. Och en fin låt.


16. Slovenien - Here for you

Vilken röst! Detta tyckte jag om. Igen fick jag en känsla av att detta är en "riktig låt" haha. Annorlunda och väldigt bra. Jag blev också väldigt fascinerad av dansaren/violinisten.


17. Polen - In the name of love

Vad fin! Otroligt fin helhet och fin låt.


Dessa ville jag att skulle gå till final:


Irland

Montenegro

Malta

Norge

Tjeckien

Azerbajdzjan

Sverige

Schweiz

Cypern

Slovenien


+ Portugal, men jag vet inte vilken jag skulle byta ut haha.


De understreckade gick vidare tillsammans med Litauen, Polen, Lettland och Israel. Lite besviken blev jag nog. Men huvudsaken är att Sverige är i final, och likaså Norge och Slovenien som också blev stora favoriter under kvällen.


Några andra ESC-fans där ute?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards