Unias

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Unia - 5 maj 2015 18:30

Efter att tre dagar haft feber och verkligen varit hängig känner jag mig verkligen inte återställd ännu fastän jag nu redan varit feberfri i två dagar. Brukar det kännas så här efter att ha varit sjuk? Jag kan inte ens förklara hur det känns, jag är otroligt slut och svag men har ändå energi inom mig, det känns som om jag hade lock för öronen och levde i en bubbla, min hals är sjuk men inte i djupet, jag hostar och snuvar men inte så starkt, ibland blir jag illamående och ibland snurrar hela världen. Tidigare idag när jag steg upp från sängen efter att ha läst psykologi och kände mig riktigt dålig hoppade en bisarr tanke upp i mitt huvud: Tänk om jag har en dödlig sjukdom och snart kommer att dö? Haha, jag har ganska vild fantasi för tillfället...


Okej, nej jag tror inte att jag har en dödlig sjukdom, men det är en intressant tanke: Tänk om jag snart skulle dö? JAG, av alla människor. Jag som ska bli världens äldsta kvinna, jag som bär på världens största livsglädje. Jag som njuter av att minnas, älskar nuet och drömmer om framtiden. (Jag läste utvecklingspsykologi idag och kan inte låta bli att skratta åt mig själv, när jag läser om småbarn tänker jag "Ååååh, jag vill ha barn!", när jag läser om vuxenblivande tänker jag "Åh, det här är nog en så bra tid det, jag älskar det här och jag ser så mycket fram emot framtiden", när jag läser om vuxenåren "Jag vill också skaffa familj och karriär!", och ålderdomen "Åååh, vad det ska bli trevligt att gå i pension, man har ju tid för allting sedan! Och jag vill ha barnbarn!", haha...) Jag känner mig som definitionen av levande. Så visst skulle det vara väldigt konstig om jag skulle dö. Vad skulle jag säga till alla? Hur skulle alla reagera? Hur skulle jag på en så kort tid ge alla allting som jag känner att jag vill ge under mitt liv? Vad skulle man göra om man fick veta att man snart kommer att dö?


Jag tror att jag blir lite extrakreativ av att vara sjuk. Jag har också drömt alldeles sjuka saker. Inatt handlade det bl.a om att jag blev lurad till att utsätta mig själv och de som står mig närmast för droger och när jag fick veta det blev jag så vansinning att jag slog en av skurkarna med en stol. Haha.


 


Av Unia - 5 maj 2015 16:00

  En sådan trappa skulle jag vilja ha, hehe.


  Jag älskar Centraleuropa.


          Brandenburger Tor


 




Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards