Unias

Alla inlägg den 22 april 2015

Av Unia - 22 april 2015 17:15

Tanken som jag nu kommer att presentera väcktes i vintras när jag tillsammans med rumskompis gjorde test som skulle berätta vilka vilka yrken som passar oss, och det gång på gång frågades om man värdesätter en rik fantasi eller en realistisk uppfattning mera, om man är typen som drömmer och fantiserar eller den som står med båda fötterna stadigt på jorden, och så vidare. Då insåg jag nämligen, att jag har båda dessa egenskaper. Och inte vet jag vilken som är starkare eller vilken jag tycker är viktigare.


Jag beröms ofta för att jag är så realistisk, står med båda fötterna på jorden, och har en så klar uppfattning om verkligheten. Samtidigt drömmer jag om att dansa i melodifestivalen, att bo ovanför molnen och att bli världens äldsta människa, och skrämmer min pojkvän när jag pratar med mjukisdjur och försöker övertala honom om att de visst har känslor. 


Är det det här som min lärare menar när hon säger att jag har en så underbar och värdefull attityd? Att jag klarar av att drömma hur stort och galet som helst, och till och med ibland vågar tro att mina drömmar kan bli verklighet, samtidigt som jag är väldigt verklighetstrogen och ser på livet med öppna och klara ögon. 


Jag förstår inte varför det alltid ska vara antingen eller. Lika bra kan det ju vara båda. Jag älskar att drömma och skämta och flyga ovanför molnen. Men jag älskar också att på allvar planera och hitta på BCDE..ÅÄÖ-planer. Det är möjligt att både fantisera och tänka realistiskt. Det är möjligt att tro på magi och samtidigt vara en väldigt logiskt tänkande person. Det är möjligt att befinna sig bland stjärnorna men ändå stå stadigt på jorden


  

Och vet ni vad? Det är underbart att leva på det sättet. Ni får gärna följa med mig. 



Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards