Unias

Alla inlägg den 20 mars 2015

Av Unia - 20 mars 2015 17:45

Jag lovade förra veckan att göra ett inlägg om Melodifestivalen 2015. Trots att det redan gått en vecka sedan finalen håller jag vad jag lovar. Vad jag ska skriva vet jag inte rikigt, men något vill jag säga haha.


Först och främst: Sanna Nielsen (alla svimmar av chock). Som ni säkert vet blev jag bara en aning excited när jag fick veta att hon skulle vara programledare för årets festival. Och vilket bra jobb hon gjorde! Jag är så glad för att hon fick sjunga så mycket, hehe. Men jag blev arg för att hon inte fick sjunga Undo i finalen. Festivalen som helhet och mellanakterna och allt det där var så mycket bättre än förra året! Filippa Bark, som det varit så mycket snack om, tyckte jag också att var bra.


Om jag hade varit enväldig röstare i finalen hade den slutat så här:


1. Måns Zelmerlöw - Heroes

2. Mariette - Don't stop believing

3. Linus Svenning - Forever starts today

4. Jessica Andersson - Can't hurt me now

5. Jon Henrik Fjällgren - Jag är fri (Manne leam frijje)

6. Dina Nah - Make me (la la la)

7. Magnus Carlsson - Möt mig i gamla stan

8. Samir & Viktor - Groupie

9. Hasse Andersson - Guld och gröna skogar

10. Eric Saade - Sting

11. Isa - Don't Stop

12. JTR - Building it up


Huuh, det där var svårt hehe. Top 6 gick snabbt, men resten är jag helt osäker på haha. 


Årets festival var relativt lugn för min del. Inga värre känsloutbrott haha. Som jag redan berättade tog det en tid för mig att erkänna för mig själv att Måns var min favorit, jag försökte hela tiden tänka att kanske ändå Mariette är bättre, men men men eftersom det hela tiden var Heroes som spelade i min hjärna så vågade jag till sist erkänna det haha. Men fastän han var min favorit och jag ville att han skulle vinna hade jag inte så otroligt stor skillnad, så länge ingen dålig vann haha. Plus att han var så favorittippad, det kanske också bidrog till att jag inte blev så nervös. 

Sverige hoppas nu på att vinna Eurovision också haha, och det skulle jag inte ha något emot. Åtminstone inte så länge jag inte har hört de andra. Bättre än Finland är de åtminstone... Plus att jag väldigt gärna skulle åka till Sverige och uppleva ESC live nästa år, hehe.


Jag skulle gärna bjuda på flera topplistor, men jag gör mig själv nästan galen när jag försöker rangordna låtar så jag tror att det här får räcka för denna gång. Återkommer när det blir dags för Eurovision! ;)



Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards