Unias

Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Unia - 18 februari 2015 17:05

Som vanligt hindrar inte faktumet att jag inte har fått njuta av min favoritårstid varken ordentligt eller tillräckligt mig från att jubla av lycka nu när våren hälsar på. Om den är här för att stanna eller bara tillfälligt vågar jag inte ens gissa på, men mig spelar det ingen roll. Jag skulle gärna ta emot en ordentlig vinter ännu (tydligen var det ordentlig vinter här när jag var i Nya Zeeland, men det kan vi strunta i nu), men våren är härlig den också. Solen skiner och vägarna är bara. Jag var på en långpromenad med Viivi idag och njöt för fulla muggar. LJUVLIGT! ("Du tycker nog att allt e ljuvligt du" får jag höra, men är det inte bra det? Haha.)


Tiden räcker tyvärr inte riktigt till bloggen nu igen, efter jullovet började vi arbeta på allvar med vår produktion i skolan och förra veckan var premiärvecka med tre föreställningar. Vi hade ungefär 90 minuter fritid på hela veckan. Veckorna före var också rätt så galna med långa dagar och trötta kvällar. Nu har jag ett välbehövt sportlov, men det tillbringar jag gärna på andra sätt än ensam framför en dator. Förutom nu, haha. 


Jag hade nyss sådan blogglust när jag var ute med Viivi, men nu vet jag inte vad jag ska skriva längre. Jag saknar att ha husdjur, jag saknar Molle något otroligt och jag saknar att ha hundar att gå ut med. Och jag saknar att bo i egnahemshus (lite skrämmande, jag har inte ens bott i ett icke-egnahemshus i ett år ännu, och jag kan inte ens föreställa mig hur länge det tar tills jag kommer att bo i ett egnahemshus igen, på heltid alltså). Men nog trivs jag där jag är nu också, speciellt eftersom jag har en så härlig rumskompis. Det är trevligt att inte behöva vara ensam. Jag undrar hur jag kommer att bo nästa år. Var jag kommer att vara. Vem som kommer att finnas under samma tak som jag. Spännande, haha. Det kommer att vara här snabbare än jag kan ana.


Tillbaka till mitt första tema: Är det någon annan än jag som har vårkänslor? Jag har bara lust att springa och hoppa omkring i solskenet och den sköna luften. Den bara asfalten. Man kan inte annat än le i sådant väder! Jag hade lust att gå tusentals kilometer idag, det som stoppade mig var den glashala isen på vägarna som jag ville gå. Det var underbart. 


Mitt liv är fint nu. Jag har världens bästa människor omkring mig. Och jag är väldigt tacksam för det här sportlovet. 



Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards