Unias

Alla inlägg den 4 december 2014

Av Unia - 4 december 2014 14:40

Mina planer för framtiden ser redan nu annorlunda ut än senast jag skrev om dem. Det känns som om en massa möjligheter plötsligt öppnades när jag insåg att jag inte ska bli yrkesdansare/danslärare (den som ännu tror att det skulle bero på någon annan än mig själv får nog ta och fundera på om hen verkligen känner mig. Jag känner bara att om man ens lite tvivlar på att man vill bli dansare, kanske det inte är en så bra idé. Skulle jag ge mig in i en sådan karriär vill jag nämligen satsa allting. Och när andra sidor av mig själv växer starkare än min dröm om att dansa i melodifestivalen måste jag väl följa mig själv.), och nu har jag igen en massa alternativ. Hur jag inte alls tänkte på dessa i våras när vi skulle söka vidare förstår jag inte riktigt, men mycket hinner väl ändra på den här tiden.


Just nu är inte socionom längre mitt första alternativ. Visst är det skönt att ha platsen där, inte skulle jag ha något emot utbildningen knappast, så för tillfället tänker jag att jag börjar där om jag inte kommer in någon annanstans. Strax efter att jag "preliminärt bestämt mig" för socionom började jag fundera på om jag kanske ändå hellre skulle studera psykologi. Innan jag hunnit komma underfund med vad jag hellre skulle göra fick jag tipset att söka till en högre utbildning än socionom, eftersom det är i en yrkeshögskola. Så började jag titta på sådana utbildningar och blev som vanligt alldeles ivrig. Just nu står mitt val mellan psykologi, socialpsykologi eller "utbildningslinje för socialvetenskaper". Hmm... Alla tre på olika håll i Finland dessutom. Varför ska jag alltid vara intresserad av så mycket, jag skulle vilja börja på alla de där utbildningarna! Visst kan jag ju söka till alla tre, men hur som helst måste jag rangordna dem och möjligtvis också bestämma vilket inträdesförhör jag ska satsa mest på. Nåja, jag har ju tid ännu. Även om det är en farlig tanke för alldeles strax är 2015 här! (Ännu närmare för mig än för er hehe.) Men vänta bara när det är dags att söka, skulle inte vara förvånad om jag då tänker på något helt annat sätt igen haha. Snälla hjärna, bestäm dig!



Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards