Unias

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2014

Slå dig fri

Av Unia - 20 oktober 2014 20:04

I somras när jag stod och sorterade post med musik i öronen fick jag ofta en väldig lust att dansa. Speciellt när jag lyssnade på Who you are av Jessie J. Det var något med den låten som fick mig att nästan koreografera en hel dans just där och då, bara i min hjärna. Jag fick väldiga visioner och bestämde mig för att jag måste göra en dans till den någon gång. Lycklig som jag är går jag ju nu i en dansskola och har möjlighet att göra danser på fritiden, så detta är just vad jag gjorde. Jag mindes förstås ingenting av mina fantastiska visioner, men det gick ändå ganska lätt att hitta de rätta rörelserna när jag väl satte igång. Det är något med den här låten som gör det lätt för mig att sätta känslorna till rörelser, eller vad det nu är. 

Förutom att låten talade till min kropp (haha) hade jag samhällets kroppsfixering i tankarna när jag koreograferade, och vill förmedla att vi ska slå oss fria från all press som läggs på utseendet. I slutet spelar utseendet ingen roll alls. 


Här är nu denna dans, som jag valt att kalla "Slå dig fri", och samtidigt ser ni scenen som nu är min nya hemscen. Ljuseffekter och proffsigheter! Tyvärr ser man inte mitt ansikte, det tar lite bort känslan från dansen, men jag ville ändå behålla denna version istället för att filma en ny i danssalen, för i salen kan jag filma när som helst (nästan), och jag tycker att vår ljusmästare gjorde så fina ljus åt mig. Nu ska jag sluta babbla och låta er titta istället! ;)





 
 
Oslofru

Oslofru

21 oktober 2014 15:43

Så vackert

http://www.oslofru.com

Unia

21 oktober 2014 20:14

Tack så mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards