Unias

Direktlänk till inlägg 6 juni 2014

I mitt liv händer saker som bara händer i böcker och filmer

Av Unia - 6 juni 2014 21:15

Men inget av det tänker jag lägga ut här, hehe. 


Så, vad har jag gjort sedan senast? Let me see... *Kollar när jag senast bloggade*


På lördagen blev jag student. Yay! Dagen började med min yngsta brors skolavslutning, och i mitten av den åkte jag därifrån med min frisör (bra med små orter). Där blev jag fin! Först fixade hon mitt hår och sedan ännu sminkade hon mig. Otroligt så jag kan bli att se annorlunda ut! Precis som på De gamlas dans fick jag höra hur söt och fin jag är med smink, men kom igen, det är som att säga att jag inte ser bra ut utan. Förklaringen "Men sminket gör ju att ditt ansikte kommer fram" förstår jag mig inte heller på, man täcker ju in sitt ansikte om man kletar på en massa smink? Nåja, jag tyckte åtminstone också att jag blev fin, haha.

Dimissionen blev också riktigt lyckad. Trots att raden tog slut precis mellan R och mig, och jag fick sitta alldeles ensam (han med för den delen). Programet var fint och det gick relativt snabbt. Jag fick fem stipendier (NU FÅR JAG ÄNTLIGEN SÄGA DET! Jag har fått ett resestipendium och ska åka på ett internationellt läger till Spanien, Rumänien eller Österrike någon gång i sommar! Jag har vetat om det sedan slutet av mars, gissa om det varit svårt att hålla det hemligt?! Återkommer när jag vet mera.) och hade dessutom det bästa medeltalet och de bästa resultaten i studentskrivningarna från hela klassen, inte för att skryta men... Är rätt så nöjd, så jag får väl säga det, heh. 


Studentfesten hemma hos mamma blev också riktigt lyckad. Jag är så glad för att min danslärare, min kära danspartner och min före-detta dansvän kom och hälsade på! (Även om det kanske inte var så rättvist mot de andra gästerna...) Finfina gåvor fick jag också! Det som inte syns på bild är pengar och en solstol.


  Tack alla!

(De två böckerna längst fram och kuverten är stipendier.)



   

Förlåt att jag förstörde bilden...



<3


   

Wee, I'm in love! (Resten av bilderna är tagna med denna.)


På kvällen bar det av till Ekenäs, en tradition som finns här i en del av Svenskfinland. Alla var förvånade över att jag bestämt mig för att följa med, eftersom jag som bekant inte dricker alkohol, och dessutom knappt tål fulla människor. Men student blir man ju bara en gång i livet, och jag ville göra något speciellt då. Det blev en mycket lyckad kväll och natt, första gången "ute" för min del, jag drack inte en enda droppe alkohol och lyckligtvis har jag vänner som inte dricker så mycket att de blir jobbiga, så jag hade väldigt roligt! Det skulle förstås ha fått vara lite varmare...


På söndagen var det en trött Unia som igen träffade en del av släkten för att äta rester. Lade även igång min nya telefon och roade mig med den hela kvällen ungefär.

Måndagen jobbade jag, och insåg att det inte är bra för hälsan att ha ny telefon, hehe.


På tisdagen jobbade jag igen, men bara till halv elva, så efter det fyllde jag i och skickade iväg min ansökan till VNF (äntligen!), och sedan gick jag till min vän. Lagade mat och svarade på väldigt svåra frågor angående mig själv och läraryrket inför inträdesprovet till de utbildningarna, och efter det åkte vi till mig eftersom jag hade så mycket att göra. När han åkte hem insåg jag att vi varit tillsammans i nästan tolv timmar haha, det är så roligt när det blir sådana där spontana "tillsammans hela dagen-dagar", och det är så trevligt att kunna göra vad man måste göra fastän man är med vänner. Jag är så tacksam över att ha så fina vänner!


Från onsdag till idag har jag varit med min Tavi och firat sommar. Vi har legat på stranden och i parken och bara pratat och njutit. På torsdagen var jag på lärarinträdesprovet till huvudstaden och gick där och njöt för mig själv. Så härligt med sommar! Och ännu härligare med vänner! Det är något speciellt med den här tiden, det känns som om jag kommer närmare alla mina vänner varje gång jag träffar dem. 


   Jag vill ha en park där jag bor! Jag älskar parker, här satt jag och lyssnade på musik och läste i väntan på att inträdesprovet skulle börja.  


När jag kom hem idag har jag i princip inte gjort annat än gått till en telefonbutik efter skyddsplast till skärmen, och luggit ute i solen och skrivit dagbok, hehe. Nu har jag bloggar att läsa, vi hörs!



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards