Unias

Direktlänk till inlägg 25 maj 2014

Om en vecka är jag student

Av Unia - 25 maj 2014 22:45

Jag är ute, jobbar (ibland nu och då), är med vänner, går på inträdesprov, är ute lite till, och tänker på framtiden. Livet är rätt bra just nu fastän dansen är slut, jag har haft något att göra varje dag så jag har inte hunnit tänka så mycket på det. Eller, tänkt har jag nog, men jag har inte hunnit sörja. Vi ska som sagt ännu dansa tillsammans i sommar, så jag lever på det. När jag kom hem från Tavi idag på kvällen fick jag i och för sig väldigt stor lust att dansa, men min lathet stoppade mig eftersom jag hade varit tvungen att först dammsuga och dessutom lägga på mig leggings, vilket känns lite varmt, heh. 


  Det har varit lyxigt att Tavi varit hemma sedan onsdagen, vanligtvis bor hon på annan ort, så vi har kunnat träffas mera än vanligt och sådant tycker jag om!


Om en vecka är jag student. Det känns inte som en så stor sak, men det känns konstigt att gymnasiet då är över på allvar. Sedan kommer allt att bli så annorlunda. Jag flyttar härifrån vilket känns som ett riktigt slut på min barndom, för hittills har allting hänt här och allting har varit rätt så lika. Det finns människor som jag gått i samma klass med sedan dagis tills nu. I fredags blev det klart att min bästa vän kommer att åka till Nya Zeeland som au-pair i ETT ÅR. HUR ska vi klara av det? Jag blir lätt deprimerad om vi inte träffats på två-tre veckor. En annan av mina bästa vänner flyttar antagligen till England för att studera. En tredje av mina bästa vänner rycker in i militären. Alla skiljs åt, men vi kommer ändå att hålla ihop. För det vill jag, och som jag nämnde en gång tidigare går det bara man vill. Nya vänner kommer jag förhoppningsvis också att få, och det känns så konstigt tycker jag. Om jag kommer in dit jag vill kommer jag att bo i ett rum tillsammans med någon jag inte känner ännu. Konstigt, men just nu känns det som en väldigt trevlig tanke. ALLT KOMMER ATT BLI SÅ ANNORLUNDA.


  Jag kommer att sakna dig! <3


Mitt liv går lite upp och ner just nu, ibland njuter jag av sommaren och livet, och ibland känner jag mig så fruktansvärt uttråkad och önskar att mitt liv vore annorlunda. Ibland längtar jag till att få börja nästa fas i livet, ibland vill jag bara stanna här och fortsätta dansa, ingen skillnad vad jag gör för annat, så länge jag får dansa här. Tankarna snurrar omkring huller om buller, och jag vet inte riktigt alls vad det här blev för inlägg. Jag är trött, vi skyller på det.



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards