Unias

Alla inlägg den 17 april 2014

Av Unia - 17 april 2014 22:51

Har haft en härlig dag idag. Redan tio före tolv började jag dansa, och slutade inte förrän halv åtta (?). Visst hade jag matpaus, inspirationspauser och cykelvägar där emellan, men det enda jag riktigt gjort idag är dansat. Jag bestämde mig nämligen igår för att få min solokoreografi färdig idag. Och när Unia bestämmer sig för någonting, då blir det så!


Nu har jag igen ingen koll på vad jag berättat tidigare, så för säkerhets skull berättar jag igen. Eftersom detta är mitt slutarbete fick jag fria tyglar för min egen dans i år. Hit och dit funderade jag över vad jag ville säga med min dans, det fanns så mycket jag ville. Därför bestämde jag mig för något som omfattar ungefär allting: dansens betydelse för mig. Vad dansen har gjort för mig under dessa år, hur dansen har lärt mig att leva, hur jag har funnit styrka i dansen. Samtidigt är det ett tack till alla som varit med mig. Som musik valde jag vackra Something more av Nick Vujicic.


Eftersom jag för tillfället inte riktigt vet vad jag ska blogga om bestämde jag mig för att lägga ihop en liten sneak peek för er. Musiken i videon har inget med dansen att göra, satte bara dit den som bakgrund (jag har aldrig hört den förut).




Har ni förslag på vad jag ska blogga om får ni oerhört gärna säga till! :)


 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards