Unias

Direktlänk till inlägg 10 april 2014

Varför lever vi inte varje dag det liv vi vill leva

Av Unia - 10 april 2014 21:30

Jag har haft en underbar dag idag. Den senaste tiden har jag kommit in i väldigt dåliga vanor. Jag somnar knappt innan två, sover tills jag vaknar eller blir väckt (mellan 11 och 13 vanligtvis), och gör i princip ingenting innan jag har dans. "Ingenting" betyder Sims eller header-pysslande. Och jag hatar att leva så. Därför bestämde jag igårkväll att idag skulle jag inte spela Sims. Alls. Dessutom hade jag väckning klockan 10.


Och så skönt det har varit! Jag var ordentligt igång redan innan klockan ett, för då satt jag i skolan och pratade med bästaste danspartner. Detta var första gången på hela veckan som jag var ut förutom då jag ska till dansen. Hemma har jag dansat, fortsatt i This is not a book (höll den ovanför mitt huvud med min högra hand i 20 minuter och 20 sekunder, och kom på att jag är otroligt bra på uthållning), städat litegrann, gått omkring och sjungit, och ja, inte så mycket mera tror jag. Bara varit lycklig, haha. 


Dagen kunde dessutom inte ha slutat bättre. På danslektionen fick jag känna på hur det är att vara ett väldigt utsatt mobbingsoffer, och det finns ju inget bättre än det, nej jag skämtar, men jag känner att hela pjäsen kommer att bli så stark (snart färdig!) och jag längtar verkligen efter att få visa den. Efter lektionen dansade jag dessutom min solodans (det jag har gjort hittills, den är inte helt färdig ännu), och det är alltid så skönt att få göra det på riktigt, i stort utrymme, på ordentligt underlag (well, dansmatta skulle ju vara bäst), med musik som hörs. När jag dansat den här hemma har jag nämligen inte känt mig så nöjd, men när jag nu fick dansa ut kändes det helt rätt igen. Det är SÅ skönt att få dansa ut! Och som alltid blev jag mycket mer "slut" efter att ha dansat min egen dans än jag blir när jag dansar med gruppen. Om det beror på att jag är helt ensam på scenen eller på att jag gör så krävande koreografier till mig själv, eller båda, vet jag inte haha. En härlig upplevelse var det i alla fall, det var inte ens någon uppvisning eller så, det var bara så härligt att få dansa för fullt. Och jag fick ny inspiration för att göra vidare och klar den.


När jag efteråt var i duschen kunde jag inte låta bli att skratta åt mig själv. Mina knän är (som alltid) helt blå-lila, plus att jag har blåmärken på vänstra smalbenet (av någon anledning är alltid mitt vänsta ben värre), på båda fötterna har jag "brännsår" från att ha glidit mot golvet (övre sidan av foten alltså), det ena revs upp idag och blödde nästan, och på armbågen har jag ett sår som jag på något sätt måste ha fått idag på dansen, hur har jag ingen aning om för det är inget blåmärke och inte heller ett sådant där "brännsår", utan det är ett "riktigt sår". Haha. Dessutom råkade Molles baktassar riva mig i tisdags när jag lyfte ner henne från skrivbordet, så ett stort rivsår har jag också på min vänstra arm. Livet som dansare och kattägare, hehe.


Imorgon tänker jag fortsätta mitt "bättre liv", jag älskar ju att spela sims, men jag älskar nog ännu mera att göra annat. Kommer bara inte alltid ihåg det. Men jag tror att jag ska ha simsfria dagar ännu imorgon och lördag. Det finns så mycket jag vill göra, tiden räcker inte till!


Just det, tänkte ju nästan glömma! Idag blev det bestämt att jag ska fortsätta vara KK-ambassadör ännu i år, wohoo! Mig blir man inte så lätt av med, haha.




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards