Unias

Alla inlägg den 7 mars 2014

Av Unia - 7 mars 2014 23:09

Veckan har haft sina ups and downs, men så här sent på fredagkväll känner jag att jag har en otroligt trevlig vecka bakom mig (om man räknar att veckan slutar på fredag, i och för sig har jag ett trevligt veckoslut framför mig också). Måndagen var jag omgiven av flera vänner hela dagen, det är härligt att bo ensam, rätt i centrum, och känna att man har öppna dörrar för sina vänner. Ibland är någon hos mig när jag själv är borta, haha. och jag älskar att ha det så! Jag älskar när mina vänner är här en längre tid, det är som att ha en syster, men ändå en vän, jag har väldigt länge haft lust att göra syskon-aktiga saker med mina vänner, haha, liksom kunna göra egna saker fastän man är tillsammans. Och så är det nu, ibland åtminstone. Jag älskar mitt liv. 


På tisdagen var det huvudsakliga projektet att filma en dans till Lindsey Stirlings danstävling, hann inte med någon koreografi och det blev inte speciellt bra, och jag vann inte haha, men ni kan ju få se den i alla fall.




På onsdagen var det otroligt härligt väder! Hade sovit väldigt dåligt på natten, men klarade av dagen för det (läsningen fick dock lida lite). 


På torsdagen kom jag ordentligt igång med läsandet igen, och min motivation är tillbaka. Var på strålande humör när jag cyklade hem från dansen med musik i öronen - det är så skönt att kunna cykla igen och komma snabbare fram, och jag älskar musik!


Idag har jag hållit mig till mitt lässchema, tack för det, varit på dans, och haft min Tavi här på bastukväll (haha). Har väldigt länge längtat efter att bada bastu, har inte blivit av fastän jag har en, så bestämde mig för att göra det ikväll och vad är inte bättre än att göra det tillsammans med än vän?! Hade det väldigt mysigt och skönt. 


  we<3it


Ja, jag bestämde mig alltså för att fara på dans idag också, vilket betyder att jag haft dans fyra dagar denna vecka (+egen träning hemma). Och jag älskar det så! Jag vet att jag säger det ofta, men det är vad jag hela tiden tänker. Efter varje lektion blir min kärlek ännu större, helt galet, och jag älskar sällskapet jag har! Jag antar att jag berättade det när det var nytt, att jag nu har huvudrollen i en danspjäs som vi gör. Och nu har vi kommit ordentligt igång så jag har börjat inse vad det verkligen betyder. Jag är så lycklig! Fick ju se och lära mig lite nytt idag eftersom jag vanligtvis inte är med den här gruppen. Och det var så roligt! Jag älskar min roll och jag älskar vår "pjäs" och jag älskar att dansa och jag älskar att vara omtyckt! Och jag älskar människorna.


Dessutom ser jag nu otroligt mycket fram emot behörighetsprovet på DOCH. Oberoende av hur det går kommer det att vara så extremt roligt! Ett steg närmare min dröm, ja oberoende hur det går. För jag visar att det är det här jag vill. Och jag jobbar för det. Jag tar ett konkret steg närmare, ett steg jag aldrig tagit tidigare. Dessutom ska jag träffa en vän från språkresan senare på dagen, vilket ska bli hur kul som helst det med! Mitt i all studentskrivningsstress älskar jag mitt liv så oerhört mycket! 


Jag har bestämt mig för att göra ett inlägg (lite flummigt, vet inte riktigt inom vilken tidsram eller så) för varje röst jag får i omröstningen, alltså ett inlägg av den typ som får en röst. Så rösta rösta rösta, jag vill veta vad ni tycker! 


Tack för att ni läser, sköt om er fina människor!



 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards