Unias

Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Unia - 25 februari 2014 19:46

...jag tipsade er om begåvade personers bloggar. Så, varför inte göra det igen?! 



http://iwritestuff.blogg.se/

 

 

Klicka för att komma till en person som till skillnad från många andra ungdomar som har "novellbloggar" verkligen kan skriva. Den handlar om en flicka som går sitt sista år på High school och plötsligt blir hatad av hela skolan utan att veta varför. Förutom av en person... Dun-dun-dun!!! Haha, jag ger storyn ingen rättvisa, så gå själva in och läs, "författaren" ger liv åt karaktärerna och gör att man genast fastnar.

 

Och här har vi en till:

 

http://storiesnwhatnot.blogspot.fi/



Jag kan säga samma sak om den, förutom att handlingen är annorlunda såklart. Är en fantasy-berättelse om en 18-19 årig flicka som tjänat pengar som lönnmördare. Nu är hon ute på ett farligt uppdrag tillsammans med två "vänner". Den har kommit lite längre, men det tar inte länge att läsa ikapp. Så läs!


Eftersom jag kommenterar som en fangirl kan jag väl lika bra gå hela vägen, haha. ;)


 

Av Unia - 25 februari 2014 19:13

En oerhört kort vinter i år, men fastän jag inte fick njuta så mycket av min favoritårstid hindrar det inte mig från att älska att våren är här. Solen sken när jag gick till dansen idag, senast jag gjorde det (för två veckor sedan) var det ännu relativt mörkt. Jag lyssnade på musik och kände otrolig lycka. Mina studier har verkligen fått lida de senaste dagarna, jag har halkat otroligt mycket efter, mestadels på grund av trötthet och John Ajvide Lindqvist (jag har börjat läsa Människohamn och jag älskar den redan, den är extremt skrämmande, men jag vill inte göra något annat än läsa). Nu är jag dock Back on track! Efter danslektionen kunde jag konstatera att mitt mående de senaste dagarna som vanligt bara var abstinensbesvär som orsakats av sportlov från dansen, och saknad av vänner. Imorgon ska jag ta mig i kragen och återgå till goda läsvanor, plus att jag har muntligt förhör i matte (ska bli kul att träffa några vänner igen) och dans. Åh vad jag älskar att dansen börjat igen! Det är HÄRLIGT. Jag vill aldrig sluta. 


En favorit som jag hade glömt bort.


Nu ska jag se om jag kan lösa en matteuppgift ännu inför morgondagen, sedan ska jag äta och duscha, och beroende på vad klockan är kanske läsa. Skönt att vara tillbaka i livet igen, även om jag haft paus från det i bara två dagar. Jag älskar att leva! 


 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards