Unias

Alla inlägg den 19 februari 2014

Av Unia - 19 februari 2014 20:18

Ganska enformiga dagar nuförtiden, många, många timmar går till att läsa. Psykologi är lyckligtvis intressant (annars skulle jag ju inte skriva det), men att läsa så mycket gör mig ändå trött. Som tur har jag fått göra det tillsammans med Tavi de senaste dagarna, fastän det känns som ett slöseri av vår gemensamma tid är jag så glad över att vi faktiskt kan studera fastän vi är tillsammans. Jag får mera gjort när vi gör det tillsammans, när jag är ensam är det allt för lätt att ta pauser. Nåja, kom igenom mitt kapitel idag åtminstone. Imorgon blir det att fortsätta, då måste jag också sätta igång med matte.


Så alltså, jag hinner inte "leva" så mycket nuförtiden. Därför lever jag mitt liv genom min fantasi. Jag fantiserar om framtiden, målar upp ideala situationer och drömmer mig bort. För det är verkligen inte länge kvar nu. Och jag börjar känna det, jag börjar längta efter att få komma bort härifrån, börja nästa fas i livet, och bli mig själv tänkte jag skriva, bli självständig, börja om, lära känna nya människor. Det är absolut inget fel på vännerna jag har, jag älskar dem/er, det är de som inte är mina vänner som jag vill bort från haha. Jag fasar fortfarande över att lämna dansen och allt det innebär här, men av det har jag trots allt tid kvar ännu, och trots att jag är vettskrämd för ögonblicket när jag måste säga hejdå klarar jag av att längta till hösten. Längta till våren till och med. Till inträdesprov. Till nya platser, nya upplevelser, nya människor. 


  


Tavi och jag tittade på Dirty Dancing igår kväll. Efteråt slogs jag av en kort vision av en dansskola, en grupp med människor som studerar dans, alla nära varandra, väldigt bra vänner, som har filmkväll tillsammans och tittar på dansfilmer och delar intresset, passionen, drömmarna. Och att jag är en av dem.

Det är farligt. Jag drömmer mer och mer om att komma in i DOCH, och jag vill inte göra det. Jag vill helt otroligt mycket komma in, för varje sekund som går känner jag ett starkare drag dit, åh vad det skulle vara härligt, men jag vill inte för en sekund våga tro att jag kommer in. Jag är rädd för besvikelse, rädd för att bli krossad. För jag tror inte att jag har en speciellt stor chans att komma in redan, och jag vill stanna kvar med fötterna på jorden fastän jag också vill våga drömma. Jag märker själv hur flummigt det här blir, jag vet inte ens vad jag försöker komma fram till. Vad jag vet dock, är att jag någon gång vill gå i en riktig dansskola. Jag tänker inte ge upp förrän jag nått mitt mål. Om jag inte får andra mål och ändrar mig förstås. Men det tror jag inte.


Jag fick nyss ett nytt uppdrag också, eller, jag och jag, uppdrag och uppdrag... Lindsey Stirling (har jag nämnt henne någon gång?) har en tävling som innebär att man ska ladda upp en video på sin version av hennes "Stars Align-dans". Jag vet inte hur jag ska göra det, och jag vet inte om jag hinner, men jag vill försöka. För jag älskar utmaningar, jag älskar dans, och jag älskar Lindsey Stirling!



Ha det bra, ta hand om er!



 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards