Unias

Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Unia - 15 februari 2014 21:32

Ikväll tävlade:

Outtrigger

EKO

Oscar Zia

Shirley Clamp

State of Drama

CajsaStina Åkerström

Ace Wilder

dr. alban & Jessica Folcker


Jag kände till från tidigare:

Shirley Clamp

State of Drama

Jessica Folcker

Oscar Zia, så mycket att jag visste att han var populärt och har sett honom i Så ska det låta tror jag


Så här trodde jag att det skulle gå:

Till final:

Oscar Zia

State of Drama

Till andra chansen:
Shirley Clamp

Outtrigger


Jag har inte riktigt någon aning om hur jag ville att det skulle gå, Shirley Clamp ville jag ha till final, men andra åsikter hade jag inte riktigt, alla var rätt så jämna tycker jag. Därför tar jag genast mina kommentarer istället:


Outtrigger - Echo

- Jag gillade det. Fastnade för rösten, och tyckte om budskapet/temat.


EKO - Red

- Den här tyckte jag om! När den kom i snabbreprisen tänkte jag att den nog var en av mina favoriter, men för varje låt som kom tänkte jag "Den här är nog också lika bra", haha.


Oscar Zia - Yes we can

- Dans! <3 Något jag saknade förra veckan (även om Sanna Nielsen gjorde det helt förlåtligt att inte ha med ett enda dansnummer), så det var väldigt välkommet. En till Anton Ewald (som jag kallade en till Eric Saade), men även om jag inte tycker om att erkänna det tyckte jag om den i alla fall, haha. Jag tyckte ju om Anton Ewald ifjol också, nästa vecka är han med igen och ute efter att vinna... (Varför gör alla likadant? Eric Saade, Danny, David Lindgren, Anton Ewald, Yohio, även om han annars skiljer sig mycket från de andra... Har jag glömt någon?)


Shirley Clamp - Burning Alive

- Min favorit ikväll, det kan dock bero på att det bara är för att det är Shirley Clamp, som jag tycker om från tidigare. (Hon var förresten den första av mina "idoler" som jag träffade och fick autograf av.) Hennes röst är unik och fantastisk, och dessutom var låten bra.


State of Drama - All we are

- Bra den också.


CajsaStina Åkerström - En enkel sång

- Låttiteln säger sitt. Riktigt fin sång, men den fastnade inte.


Ace Wilder - Busy Doin' Nothin'

- Mer dans! Och det här var nog kanske min andra favorit, den var svängig, jag gillade hennes röst, bra text och budskap, yep... Och jag gillade hennes stil. Blev dock otroligt förvånad (på ett neutralt sätt) när hon gick till finalen, låtar som hennes brukar inte göra det.


dr. alban och Jessica Folcker - Around the World

- Färgglad och glad låt. Dans. Tyckte om den med.


Ja, som ni märker är jag inte eld och lågor för någon låt, men tyckte ändå om så gott som alla. Lite tråkigt, men på ett sätt ganska skönt, att titta då, man behöver inte vara nervös eller upprörd (nog för att jag blev lite upprörd över att Shirley inte gick vidare, men det är mest för hennes skull), men det är inte lika kul och spännande.


Så här gick det:

Till final:

Oscar Zia (Anyone surprised?)

Ace Wilder

Till andra chansen:

State of Drama

Outtrigger


Och Björn Gustafsson kom tillbaka! Men egentligen var det bara det att han var där som gjorde mig glad, resten blev lite utdraget och inte så roligt. Men som jag tidigare sagt - jag uppskattar show mera än humor. :)

Ser fram emot nästa vecka, tror att den kommer tilltala mig mera, bl.a får vi ju se Alcazar! 



 

Av Unia - 15 februari 2014 19:53

I väntan på att melodifestivalen börjar, Svenskfinland bestämde sig för att sända OS i stället för Melodifestivalen idag, morr, så är tvungen att titta från SVTplay. Tack och lov så finns den möjligheten åtminstone!


           



   

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards