Unias

Alla inlägg den 8 februari 2014

Av Unia - 8 februari 2014 22:34

Jag ber om ursäkt i förväg. Sanna Nielsen fick mig att glömma bort allting annat.


Programmet i sig var bättre än förra veckan, tycker jag. Jag gillar show och dans mer än en massa komikprat. (Ifall någon har missat det.)


Min nya tippning efter att ha sett alla låtar:

Sanna Nielsen

Panetoz

JEM

Ingen aning


Såhär ville jag att det skulle gå:

Till final:

Sanna Nielsen

Panetoz

Till andra chansen:

Martin Stenmarck

Manda


Såhär gick det:

HAH, jag är en mästare på att tippa!

Till final:

Sanna Nielsen

Panetoz

Till andra chansen:

JEM

Martin Stenmarck


Detta har jag att säga om alla framträdanden:


JEM - Love Trigger

- Jag blev positivt överraskad. Jag gillade inte låten så mycket utgående ifrån smygtitten, men som helhet var den en riktigt bra och svängig låt som fick igång kvällen. Minns inte låten längre, dock.


The Refreshments - Hallelujah

- Nja, inte riktigt min stil...


Manda - Glow

- Bra budskap och en poppig låt. Väldigt fin kjol också, och jag gillade violinerna, både gällande det estetiska och det musikaliska. Trots att jag nu efteråt har väldigt svårt att minnas låten, tyckte jag om den när hon framförde den.


Panetoz - Efter solsken

- Jag hade ingen aning om att en av deras medlemmar kommer från Finland! Wohoo. Jag tycker mycket om den här låten. Glädje och dans och budskap. 


Pink Pistols - I am somebody

- Gillar låttiteln, haha. Minns den inte riktigt, men helt bra nog. Gillade momentet där alla trodde att låten var slut, men de fortsatte, det var ett mäktigt och lyftande moment.


Sanna Nielsen - Undo

- Läs mitt förra inlägg. Magiskt, magiskt, magiskt. Hon stal hela kvällen, hela melodifestivalen. En fantastisk låt, fantastisk röst, fantastisk stämning och fantastisk person. Åh, jag älskar henne. Min nya favoritlåt, tror jag minsann.


Little Great Things - Set Yourself Free

- Ärligt talat, jag har ingen aning. Jag grät, på grund av känslorna Sanna Nielsen gav mig. Så jag kunde inte alls koncentera mig på Nanne Grönvalls söner, tyvärr.


Martin Stenmarck - När änglarna går hem

- Jag kunde inte koncentrera mig på vad han sjöng, men jag tyckte mycket om låten. Jag är säker på att den är ännu bättre när jag kan lyssna ordentligt, för i snabbreprisen andra gången, när jag lugnat ner mig lite, och kunde koncentrera mig, växte den så otroligt mycket och den var så fin. 

Jag tyckte lite synd om honom också under kvällen för varje gång man såg honom i Green Room såga han ut att vara hur nervös som helst, haha stackarn.


Andra kommentarer:


Sigrid. SÅ bra! Sådant här är en orsak till varför jag älskar Melodifestivalen.




 

Av Unia - 8 februari 2014 21:44

(Måste skriva av mig innan jag tar mig an hela deltävlingen.)


WOW!!!

 

  

När hon gick upp på scenen såg jag en människa, en person. Inte bara någon fabriksgjord artist (inget illa menat till någon annan, det kan ju bero på att jag "känner" Sanna Nielsen även utanför scenen, hon är den enda artisten vars blogg jag läser och som jag pratat med två gånger, alltså enda artisten i hela världen, om man inte räknar "småkändisar"). Jag satt som fängslad, jag var nervös, jag glömde bort att andas, jag satt och log som en fåne, medan hon sjöng. Det var ju magiskt! 



Efteråt blev jag tom. Jag började gråta när Little Great Things sjöng, för det var som om en chock hade släppt, som om jag vaknat ur förtrollningen som Sanna skapade och alla känslor kom ikapp mig. Wow. Ett så starkt framträdande, en så bra låt, ett sådant underverk hade jag inte ens kunnat föreställa mig. Yohio och Anton Ewald, vinka hejdå till förstaplatsen som ni är ute efter, för den blev tagen ikväll.


 


Hon är tippad vinnare av hela melodifestivalen 2014, hon vet om hur stor förhandsfavorit hon var ikväll, och ändå, ÄNDÅ hoppade hon till som jag aldrig sett för när hon ropades upp som första finalist. Härliga, härliga människa.



Jag vet inte vad jag ska säga, kan inte beskriva det Sanna Nielsen gjorde ikväll med ord. Wow. Wow. Wow! Hon toppade faktiskt Empty room, jag trodde inte att någon var kapabel att göra det, och så kommer hon själv och gör det. Otroligt!


 


 


(Ssssch... Jag är inte alls stolt över bilderna jag tagit på henne....)


Av Unia - 8 februari 2014 17:45

Ser otroligt mycket fram emot kvällen! Äntligen är Sanna Nielsen med igen, med en ballad!!! 


Idag tävlar:

JEM
The Refreshments

Manda

Panetoz

Pink Pistols

Sanna Nielsen

Little Great Things

Martin Stenmarck


Jag känner till:

Sanna Nielsen (Det visste ni inte, va?)

Martin Stenmarck

Panetoz

(Pink Pistols) (Jag känner till After Dark och Diamond Dogs, gruppen består delvis av medlemmar därifrån)


Jag ser mest fram emot:

Sanna Nielsen

- Jag har väntat på det här sedan Empty Room. Jag älskar Sannas röst och hela hon, och det jag hört av låten Undo älskar jag redan. Jag är säker på att det kommer att bli ett magiskt framträdande! Dessutom är det så spännande eftersom jag följer hennes blogg och har fått följa med hennes resa fram till ikväll. Nu när jag träffat henne två gånger också kommer det antagligen vara lite speciellt att se henne i TV:n i ett så stort evenemang, och tänka att det är samma människa som jag sett på våra små scener, pratat med och kramat två gånger, hehe.

Martin Stenmarck

- Jag gillar hans röst och är glad över att han sjunger på svenska. Ska bli roligt att få se honom igen, jag har i princip inte hört något från honom sedan 7milakliv tror jag. Dessutom tycker jag om låttiteln; När änglarna går hem.

Panetoz

- Ser fram emot att bli på ännu bättre humör, haha, de har en glad låt och jag tror att de kommer att sprida mycket glädje.

Abba

- Vad jag har förstått kommer vi att få se någon sorts Abba-hyllning ikväll, så jag hoppas på bättre pausunderhållning/öppningsprogram än förra veckan.


Utan att ha hört låtarna/sett framträdandena tror jag att dessa går vidare (jag har sett smygtittningen, dvs 1 minut från varje bidrag):

Sanna Nielsen

Panetoz

(De två är dem jag tror mest på, men för att säga två till väljer jag:)

Little Great Things

Pink Pistols eller JEM kanske??


Om två timmar smäller det! Har du någon favorit ikväll? Vem alla ska titta?


 



 

Av Unia - 8 februari 2014 17:16

Jag har skickat in min ansökan till Dans- och cirkushögskolan i Stockholm och har nu fått bekräftelse på att de fått min ansökan. Allt känns så mycket verkligare nu när jag har fått ett ansökningsnummer och vet att de fått mina ansökan och ska gå igenom den (om de inte har gjort det vid det här laget). Nu är det bara att vänta några veckor på att få höra om jag kan komma på behörighetsprov måndagen 17 mars, oooh vad spännande det ska bli! 


Var på rätt så dåligt humör för en tid sedan när jag kom hem efter att ha sovit över hos Tavi, hade tänk läsa psykologi men det gick inte så bra, men för en gångs skull lyckades faktiskt datorn göra mig på bättre humör; DOCH, Lindsey Stirlings nya video, Sanna Nielsen, melodifestivalspepp, bloggar... Är på mycket bättre humör och ska nu smygtitta på alla kvällens bidrag, skriva ett blogginlägg om det, och sedan läsa lite. 



Tjenixen!


 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards