Unias

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Unia - 2 februari 2014 14:19

Melodifestivalen har börjat! Eftersom jag är en riktig "mellonörd" (jag avskyr ordet 'mello', men "melodifestivalsnörd" låter för klumpigt) tänker jag i år göra ett litet större stohej om det här på bloggen.


Igår tävlade:

YOHIO

Mahan Moin

Linus Svenning

Elisa Lindström

Alvaro Estrella

Ellen Benediktson

Sylvester Schlegel

Helena Paparizou


Jag kände till från tidigare:

YOHIO

Helena Paparizou

Elisa Lindström (så mycket att jag visste vem hon är)


Dessa gissade/visste jag att skulle gå vidare:

YOHIO

Helena Paparizou

Linus Svenning


Så här ville jag att det skulle gå:

Till final:

Ellen Benediktson

Linus Svenning

Till Andra chansen:

YOHIO

Helena Paparizou


Så här gick det:

Till final:

YOHIO
Ellen Benediktson

Till Andra chansen:

Linus Svenning

Helena Paparizou


Mina kommentarer om artisterna och deras låtar och framförande:


YOHIO - To the end

- Bra lyrics, snygg show, bra låt, talangfull människa i min egen ålder. Jag tycker dock mest om "mäktiga" röster, trots att YOHIO sjunger väldigt bra saknar jag lite djup i hans röst.


Mahan Moin - Aleo

- Dans! Fin show, jag kunde inte koncentrera mig på låten eftersom jag koncentrerade mig så mycket på koreografin. Positiv "feel good"-låt, jag tyckte om den orangea färgen.


Linus Svenning- Bröder

- Wow, föll pladask. Otroligt stark låt av en lika stark röst, som dessutom är på svenska. Fint framförande också.


Elisa Lindström - Casanova

- Jag tänker Krista Siegrfrids, Charlotte Perelli, Carola och Pernilla Wahlgren. En svängig och glad typisk schlagerlåt. Skickliga dansare.


Alvaro Estrella - Bedroom

- Anton Ewald med mindre dans. Jag hade faktiskt förväntat mig mer dans efter att fått höra att han dansat bakom Danny. Jag tyckte om Boom-boom-bo-bo-boom-boom-delen, hehe. En helt okej, glad låt. (Som ni kanske märker säger jag lite liknande saker om honom, Casanova och Aleo, och det känns lite så också. Ingen av dem gjorde något större intryck på mig, alla tre är helt okej, sådant som är helt kul att lyssna på.)


Ellen Benediktson - Songbird

- Älskar! Vacker låt och vacker röst och vackert framträdande. Lyrics som jag kan relatera till. Otroligt glad över att hon gick till final, jag hade inte alls väntat mig att svenska folket skulle rösta så, oftast åker de bästa låtarna ut redan i deltävlingen. Tack!


Sylvester Schlegel - Bygdens son

- Ärligt talat är det här den enda låten jag kan säga att jag inte tycker om. Rösten och låtstilen är helt enkelt inte riktigt min smak.


Helena Paparizou - Survivor

- Ungefär som jag hade föreställt mig, men hade väntat mig lite mera dans från henne också. Bakgrundsdansare kunde hon väl åtminstone haft? Haha, melodifestivalen har nästan blivit mer än danstävling för mig. Jag minns inte så mycket av låten, måste jag säga.


Kul att vara igång! Ser fram emot nästa vecka, då är ju underbara Sanna Nielsen med!


 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards