Unias

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2013

Just nu

Av Unia - 24 oktober 2013 21:33

(vill jag leva, just nu, vill jag känna, just nu... lalalalaa)


borde jag sova, men jag har hela tiden så stor lust att blogga och jag känner att ett inlägg måste vara det första (logiken finns nog i min hjärna), och därför tänker jag göra det inlägget just nu


Mycket har hänt sedan jag senast bloggade på allvar, det var ju i juli! Sommarlovet fortsatte och tog slut, skolan började och jag stressade igenom första perioden som nu är förbi, dansen började och jag älskar det så oerhört mycket fortfarande (om någon trodde att jag någonsin skulle sluta), jag har varit med om en massa roligt och har dessutom en hel del roligt att se fram emot ännu. (Bl.a. KULTURKARNEVALEN :D) Just nu verkar mitt liv lugna ner sig lite, tack och lov, men jag kan berätta för er att jag har trott det många gånger de senaste månaderna, och det har slutat så att jag haft en eller två dagars andrum och sedan har det varit full fart igen. Det har varit skola, dans, födelsedagspresenter, träffa vänner, packa, resa till Estland på ett läger (kom hem igår), städa, allt vad man kan tänka sig. Jag trivs med att ha mycket att göra, för oftast är det ju bara roliga saker (det känns nästan som om jag inte alls går i skola för tillfället), men jag har ändå drabbats av någon sorts burn-out två gånger den senaste tiden. Första gången hade jag otroligt mycket i skolan och dessutom väldigt många funderingar snurrande omkring i huvudet, vilket gjorde att jag inte kunde koncentrera mig på någonting och fick ingenting gjort, vilket ledde till att jag lämnade alla prov och skolarbeten till sista minuten (eller skippade proven p.g.a stressen, och skrev istället på förnyat förhör), och allt detta ledde till stora sömnstörningar vilket bara gjorde allting värre, och där var jag fast i en ond cirkel. Men jag har tagit mig ut, wohoo. Den senare gången vet jag inte riktigt varför jag var så mottaglig för stressen, för det brukar jag inte vara och dessutom har jag varit med om mycket värre stress, men jag tror att en antibiotikakur som jag hade då gjorde att jag blev så trött. Det gick dock om när jag fick allting undan och höstlovet kom. 


Men alltså - just nu borde inget sådant hända, men jag vågar inte lita på det längre. Jag hoppas dock verkligen att jag ska ha tid för att blogga, skriva brev och hälsa på mina beliebers på skype. (Jag saknar er!) 


Vad gäller bloggen har jag ju sagt att jag har massor av idéer, bl.a kommer ni att få se bilder från hela tiden som ni missat, jag vet inte ens själv mera vad jag har men det ska jag gå igenom, jag kommer att berätta om hur det är att bo ensam med Molle, jag kommer att ta upp "viktiga" händelser som ni missat, och så har jag även några andra inlägg på kommande som jag inte riktigt vet vad jag ska kalla haha. Men håll ögonen öppna, för jag har på känn att inläggen kommer att komma lite oftare framöver!


Ta hand om er, jag saknar er allihopa.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards