Unias

Alla inlägg den 13 september 2013

Av Unia - 13 september 2013 10:45

SirL frågade:


1. Hur många frågor fick du?

- 76, wow, tack alla!

 

2. How big is ur big toe?

- VERY BIG! Bigger than my other toes!

 

3. Färgat håret någon gång?

- Nej, endast blekt med citron och kamomillte, hehe.

 

4. Använt glasögon någon gång?

- Nej, bara provat andras för skojs skull haha.

 

5. Varför började du dansa?

- För några av mina vänner dansade, och jag tyckte att det verkade roligt så jag ville också. 

 

6. Åsikt om skolan?

- Det värsta med den är alla jobbiga ungdomar som gnäller och stökar, skola är bra för man lär sig mycket och får vara med vänner haha. Trots allt är det skönt att jag har så lite kvar, efter detta får jag förhoppningsvis bara gå i dansskolor och det skulle vara helt otroligt härligt!

 

7. Om sexism/racism/homophobia?

- Idiotiskt, något av det värsta som finns, hatar. Jag anser mig själv vara en feminist och "rättvisekämpe".

 

8. Favorit bloggplattform?

- Bloggplatsen tror jag. Har egna erfarenheter endast från bloggplatsen och blogspot, men fastän jag saknar en hel del från blogspot har jag nog fattat större tycke från bloggplatsen.

 

9. Favorit social media?

- Bloggar. 

 

10. Favorit bok?

- I hate this question. Jag tycker om nästan varje bok jag läser. Så får en ny favoritbok ungefär varje gång jag läser en ny bok. Kolla mitt svar här om du vill ha ett annat. ;)

 

11. Favorit film?

- Klicka på länken i det förra svaret.

 

12. Favorit hp film/bok?

- Spontant skulle jag säga trean, alltså Fången från Azkaban, för det var den filmen som fick mig att tycka om Harry Potter (såg ettan när jag var liten och det enda jag mindes var när Harry släppte ut ormen i djurparken, och var otroligt rädd, men sedan råkade jag se trean på TV någon gång när jag gick i högstadiet, och tyckte om den), och jag tycker faktiskt om både filmen och boken för jag älskar Sirius. Men mitt svar är trean och femman vad gäller böckerna, och trean, femman och sista vad gäller filmerna. Tror jag.

 

13. En känd person som inte förtjänar uppmärksamheten personen får?

- Jag tycker inte om att döma folk, och alla har väl gjort något för att få uppmärksamheten.

 

14. När började du lyssna på Sanna?

- När jag var liten sjöng en flicka Hela världen för mig och jag tyckte om den, dessutom var Sanna (jag antar att du talar om Nielsen hehe) där på plats, så jag fick en bild av artisten också. Hon hörde också till mina favoriter i melodifestivalen varje gång jag såg henne där (fr.o.m. 2005 då hon deltog tillsammans med Fredrik Kempe), men det var först 2008 när hon sjöng Empty room som jag riktigt fastnade för henne. Efter det fick vi även hennes skiva Stronger, och efter det har hon hört till mina största idoler inom musiken.

 

15. Vad för färg har du på dina strumpor?

- Oftast samma färg som jag har på kläderna, dvs. ofta grönt, gult, orange... Idag har jag dock beige strumpor.

 

16. Kjol/klänning eller byxor? 

- Leggings hehe. Jag går oftare med byxor än med kjol eller klänning, men jag tycker nog nästan mest om klänningar.


17. Långa eller korta naglar?

- Långa, men absolut inte lösnaglar.

 

18. Hatt eller mössa?

- Hattar är roligare, men mössor mysigare, så mössa.

 

19. Klocka eller mobil?

- Mobil. Skulle vilja ha en armbandsklocka, men har inte blivit av.

 

20. Så många frågor så lite tid- Sa vem?

- Det var nog SirL som sa det tror jag, haha.

 

 

Tack för dina frågor SirL! Jag är glad att du frågade så mycket, tyvärr räckte det inte till "vinst", men jag tycker i alla fall att alla som läser detta skall klicka häääär för att kolla in SirLs fantastiska blogg. Man kan läsa mycket intressant där minsann!

 

 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards