Unias

Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Unia - 4 juli 2013 14:00

Vad gör ni med reklam som kommer hem med posten? Slänger ni bort den direkt utan att titta på den? Jag hoppas inte det, för det ligger tungt jobb bakom den. Vill ni inte ha reklam kan ni skriva "Reklam? Nej tack!" eller något i den stilen, tydligt, synligt och klart på er postlåda (eller dörr om ni får posten genom dörren). 


Jag jobbar alltså på posten för tillfället. Och jag hatar reklam. De förlänger dagarna och ökar postmängden något otroligt. Speciellt om det är fler reklamer varje dag.


Vet någon av er hur det går till på ett postkontor? Antagligen inte, hehe, jag gjorde i alla fall inte det innan jag första gången var där på jobb. Men jag tänker inte berätta heller, haha. 


Jag tycker helt okej om jobbet, ganska trevligt. Men det är tortyr att stiga upp tio över fem varje morgon. Och tortyr att i början av arbetsdagen vara tvungen att böja ner sig. Eller, det går helt okej att böja sig, men även om jag bara behöver böja lite på knäna kan jag ha otroligt svårt att slippa upp därifrån, haha alltså jag är så oerhört trött ibland! Och ibland blir det väldigt stressigt, och andra måste vänta på mig. Det är så stressande att jobba med mitt medan jag vet att någon bara sitter och väntar på att jag ska bli klar. Men de dagar jag hinner med allt i god tid blir jag väldigt uppmuntrad, haha. 


Det är lite svårt att beskriva vad det är jag tycker om med jobbet, hehe. Tycker om att man måste vara så koncentrerad, men ändå tänker på en massa annat konstigt mitt i koncentrationen. Och jag tycker om hur tiden är så konstig där inne, tänk att börja redan halv sju, köra för full rulle redan den tiden på dygnet, när alla andra sover och har sommarlov. Nästa gång jag ser på klockan är den oftast runt halv nio, sedan är det "kaffe"paus ungefär halv tio, och efter det ser jag inte på klockan innan jag är färdig med sorterandet, vilket rör sig allt mellan tolv och halv två. Kan inte riktigt förstå att jag faktiskt står så länge och håller på med samma sak, koncentrerar mig inte på något annat under den tiden. Efter det sätter jag mig vid datorn och söker upp felaktiga adresser, och då flyger bara tiden framåt kan jag säga!

Jag tycker också att det är ganska roligt att man får sig en bild av hur alla namn ser ut. Eller alltså, de flesta av dem jag sorterar post åt är bara namn och adresser för mig (en del känner jag), och jag tycker att det är ganska intressant att jag automatiskt "hittar på" i vilken ålder personerna är, hurdana sorts typer de är, och vad de har för relationer när flera människor bor på samma ställe. Haha, skulle vara ganska intressant att jämföra de egna uppfattningarna med verkligheten...


När jag står där och sorterar tänker jag som sagt ganska mycket, på helt underliga saker ibland. Ofta dyker tanken upp att jag vill skriva något. Brev tänker jag på ganska ofta, eftersom jag ju sorterar brev bland annat, men jag får också otrolig inspiration att börja skriva någon berättelse. Tyvärr inte vad jag ska skriva, utan bara att jag ska skriva, och namnförslag haha. Dessutom får jag ofta lust att spela Smis av någon anledning, hehe.


Finns det något ni vill veta om mitt sommarjobb? 


 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards