Unias

Alla inlägg under maj 2013

Av Unia - 14 maj 2013 13:15

Nu kommer det några svartvita bilder på Molle då hon var stilla, alltså inga "action-bilder". Jag använder två olika sorters svartvit-funktioner, därför finns det två av vissa bilder.


               


 


Av Unia - 12 maj 2013 20:44

Detta har vi övat till ända sedan hösten. Detta har jag älskat så mycket att känslorna nästan svämmat över. Detta har jag väntat länge på att få visa. Och nu är den dagen alldeles strax här! 


Imorgon har vi en tre timmars "generalrepetition", skall bli så roligt! Strunta i att det kommer att bli stökigt, haha, jag ser väldigt mycket fram emot de där timmarna som vi kommer att tillbringa på scenen. Strunta också i att det är den sista dansen för i år, förutom uppvisningarna. Här skall det njutas för fullt! 


Och så har vi premiär på tisdag, wohoo! Kan inte förstå att det är så nära. Detta har vi hållt morgonsamlingar för, i både högstadiet och gymnasiet. Detta har vi satt upp överdrivet många affischer i skolan för. Detta har jag cyklat nio kilometer för, haha. Detta har jag talat i radion för. (Får lyssna hur det blev imorgon!) Detta har jag (inte ensam såklart) jobbat hårt för, både för att få publik och för att jag skall kunna danserna, haha. Så ni, alla som har ens en liten möjlighet att infinna sig i VL tisdag 14.5 kl 18 eller/och söndag 19.5 kl 16 skall vara där! Vi vill ha VL fullsatt! Och jag kan verkligen garantera att det blir en alldeles magisk föreställning!


 

Jag kommer se till att njuta för fullt också på uppvisningarna. Jag skall försöka tänka speciellt mycket på uttrycket, och ge allt! För jag älskar de här danserna så otroligt mycket, känner sig så stark tillsammans med gruppen. Åh, det skall verkligen bli superroligt att få visa allting, nu äntligen. 


 

Av Unia - 12 maj 2013 12:00

Nu kommer ni få se några av bilderna jag tog på Molle. Kommer dela in dem i flera inlägg, för haha det är inte så smart med 43 bilder i ett inlägg, eller hur? Av en del bilder har jag flera versioner, men jag kommer göra så att jag publicerar alla som om de var olika bilder, nu i sepia-inlägget kommer jag att ta alla mina sepiabilder osv. Vet inte om ni förstår vad jag menar, men det är inte så viktigt, heh.



       


 


Av Unia - 11 maj 2013 16:45

"Finnarna brukar alltid vara såhär väldigt pessimistiska och tro att 'vi får noll poäng', det kommer ni inte få i år, kära Suomi, det kommer gå bra för er i år, jag tror att ni kan ta er till final, det tror jag."


Sagt av Martin Rolinski, om Finlands bidrag till Eurovision, haha. Så bäst tycker jag! Vet inte varför sådant är så roligt... Själv tycker jag att låten blir mer idiotisk för varje gång jag hör den, visst den är medryckande och så, men texten är det en annan sak med... 



Jag börjar tro att Krista Siegfrieds är ganska lik rollen hon hade i musikalen PlayMe för flera år sedan. Men, jag känner ju inte henne och kanske detta också bara är en roll hon spelar.


 

Åh, jag saknar nog PlayMe, om man kan sakna en föreställning man sett, haha, och hemresan efteråt också. Har minsann goda minnen därifrån! Från 0:41 till 0:58 ser man Krista bäst, om ni vill kolla in hennes roll, hehe.


Och ja, det kommer antagligen att bli en del eurovisions-snack nu när Eurovision närmar sig, hehe.


 

Av Unia - 10 maj 2013 19:23

Upptäckte i tisdags när jag fotade hundarna att de visst också har samma problem som människor att bli med ögonen stängda framför kameran, även utan blixt haha. Tyckte Niksu blev så söt på de här bilderna, så måste dela med mig av dem. Resten får ni se senare! 


   

Vad tycker ni förresten om min blogg nuförtiden? Består mestadels av tidsinställda inlägg, så det känns som om jag inte alls skulle blogga, hehe. Är det fortfarande bilder som står högst upp på er "Vill se mera av-lista"? Kommer ni på några förbättringsförslag/önskemål någon gång är det bara att säga till! De tas tacksamt emot. :)


 


Av Unia - 10 maj 2013 09:30

Gotta love him!










Kunde lägga hit alla hans videos... Klicka här för att komma till hans channel! Jag tror allvarligt att han har den bästa rösten jag någonsin hört...


 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards