Unias

Alla inlägg under maj 2013

Av Unia - 19 maj 2013 08:00

Idag hade vår kära, underbara Trolle fyllt tio år.


 

Sorgen är stor att du inte är med mig här idag, istället får jag dela med mig av denna söta bild och låtsas att du ligger och sover som ett födelsedagsbarn och vaknar när jag kommer och sjunger för dig. Älskar dig föralltid! <3


 

Av Unia - 16 maj 2013 08:45

Sara gjorde en lista på sin blogg för några dagar sedan, och jag tyckte att den var så trevlig så bestämde mig för att göra den jag med!



10 saker jag tycker mycket om:

 

- Dans

- Choklad

- Djur

- Äkta vänner

- Människor som vågar vara sig själva

- Solen 

- Snö

- Brev

- Musikaler

- Leenden



9 saker jag tycker mindre om:

 

- Orättvisa

- Dåliga lärare

- Mobbning

- Laktosintolerans

- Sjukdomar

- Alkohol

- Fördomar

- Falska människor

- Vårt utseendefixerade samhälle



8 randomly bloggar jag läser:

 

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se/

http://jessi91.spotlife.se/

http://bokberoendeskrifter.blogspot.fi/

http://envanteomdagen.blogspot.fi/

http://bokberoende.bloggplatsen.se/

http://victoriaselindas.blogspot.fi/

http://implodingaliens.bloggplatsen.se/

http://kajsakavat-karin.blogspot.fi/



7 saker jag vill göra i framtiden:

 

- Vara med i en flashmob

- Komma in i en dansskola (alltså dansutbildning och inte "hobbyskola")

- Vara med i en musikal

- Skriva en bok

- Hjälpa någon från botten till toppen

- Dansa i melodifestivalen

- Se melodifestivalen eller eurovision live



6 snygga/söta män:

Hahah, riktigt mitt område det här... Öh, jag skall göra mitt bästa!


- Unga Jess (Milo Ventimiglia) i Gilmore Girls, men senare är han bara... usch!

- Louis Tomlinson

- Jacob (Taylor Lautner) i ETT skede i New Moon, när Bella faller med motorcykeln... För, hans hår! Men här kan jag hålla med. 

- Rick Malambri (Step Up 3) ibland, kanske

- Adam G. Sevani, ibland, älskar hans karaktär Moose (Step Up 2 och 3), och han är så söt ibland

- Eric Saade, IBLAND, när han skrattar... Men BARA ibland!

 

... Okej, döda mig nu! Där är speciellt ett namn som jag skulle vilja ta bort, men men, jag måste vara ärlig med mig själv. Ni skulle bara veta hur länge det där tog...



5 saker jag är rädd för:

 

- Ormar

- Älgar

- Svanar

- Åka båt

- Att förlora någon som är viktig för mig



4 ord som beskriver mig:

 

- Positiv

- Sprallig

- Pålitlig

- Dansare



3 saker jag ser fram emot:

 

- Sommaren

- Flashmoben

- VNF



2 böcker jag tycker om:

 

- Calla Lily Ponders magiska händer - Rebecca Wells

- Lilla stjärna - John Ajvide Lindqvist



1 bra låt:

 

- Färger i en vind (Pocahontas)


 

Av Unia - 15 maj 2013 15:30

Igår kväll gjorde jag misstaget och kollade på första semifinalen i årets Eurovision Song Contest, haha jag har varit sjukt trött idag. Dumt att de måste sändas så sent...


Öppningen rörde mig till tårar än en gång. Det är något magiskt med Euphoria och Loreen, och med den stora barnkören blir det ännu mäktigare. Så otroligt fint! <3



Sedan kom då Petra Mede och förstörde stämningen lite. Som tur drog hon inte några dåliga skämt än, jag stod ut med henne hela helgen. Kunde trots allt inte sluta tänka på att t.ex Sarah Dawn Finer har en mycket bättre engelska än hon. Nåja, allt kan ju inte vara perfekt, och som jag visste i förväg är det programledaren i årets eurovision. Men jag står nog ut. Tänkte förresten skratta ihjäl mig varje gång hon sade något svenskt namn, haha, först bara engelska och sedan ren rikssvensk dialekt. 


Jag blev lite förvirrad varje gång just innan låtarna började, när de spelade första tonen till Euphoria varje gång, på ett vis ganska roligt, men också ganska förvirrande, och lite onödigt. 


Jag har inte tid för att kommentera varje låt, men jag tänkte säga vilka låtar jag ville att skulle gå till final, och vilka jag absolut inte ville att skulle gå vidare. Det var faktiskt ganska många som jag inte hade så stor skillnad med, men jag försökte ändå hitta så många som möjligt som jag ville att skulle gå till final.


Till final ville jag ha:

- Österrike: Shine (Gjorde mig glad)

- Estland: Et uus saaks alguse (Fin)

- Danmark: Only teardrops (Allt snack om att den skall vinna och så har gjort att jag är lite trött på den, och man märker ganska tydligt att de fått inspiration av Loreens vinst ifjol, men det är nog en bra låt, och ett fint framförande med. Älskar hennes hår, förresten.)

- Ryssland: What if (Så fin! Tycker om budskapet, även om det är ganska uttjatat i Eurovisin)

- Nederländerna: Birds (Behöver jag säga något? Otroligt fin sång, röst, och scen)

- Vitryssland: Solayoh (Typisk eurovisionslåt. Vill egentligen inte tycka om sådana låtar, men sanningen är att de får mig på gott humör. Den här blev dock lite för lång och enformig, och flickorna hade för korta klänningar.)

- Irland: Only love survives (Medryckande)

- Cypern: An me thimasai (Väldigt enkel och vacker)

- Belgien: Love kills (Jag vet inte riktigt, fastnade för den när jag kollade på det som skall motsvara "Inför Eurovision")


Hm, nu borde jag säga ännu en som jag ville ha till final... Men jag vet inte vilken jag skulle välja, så det får vara.


Dessa ville jag absolut inte att skulle gå vidare:

- Slovenien: Straight into love (Orkade inte lyssna på hela första gången jag hörde den.)

- Kroatien: Mižerja (Nej. Tråkigt.)

- Montenegro: Igranka (Inte min stil)


Så, det gick ju ändå relativt bra för mig, hehe. Saknar dock verkligen Österrike i finalen... Ballader finns det ändå gott om, så Cypern är inte en så väldigt stor förlust tycker jag.


Dansuppvisningen i slutet, Northern Lights, var nästan det bästa under hela programmet. Helt sjukt fint!



Semifinal 2 kommer jag inte att kunna titta på, eftersom jag skall bort torsdag-lördag. Finalen skall jag dock titta på, får se om jag ser den till slut, vi har ju dansuppvisning på söndagen (ALLA ÄR DÄR, ELLER HUR? :D) och ESC är slut först 01:15 här i Finland så, men jag skall i alla fall titta. Då måste jag verkligen försöka titta på SVTplay, för jag orkar inte med dessa jobbiga finlandssvenskar, och inte en chans att jag kollar det på finska! Dessutom är det otroligt störande att det kommer finsk textning till varje låt... Men ja, jag får hoppas att inte SVTplay laggar för mycket, så behöver jag inte störa ihjäl mig, haha.


Vad tyckte ni? :D


 

Av Unia - 14 maj 2013 19:20

Jag kan faktiskt stå upprätt och säga det om vår egen föreställning. Allting gick finfint, jag kan själv inte ta in hur bra hela alltihopa är. Kan inte sätta ord på det. Man måste se det själv för att förstå. Och jag älskar också att dansa de här danserna, som jag har sagt förut, första delen är nog fortfarande min favorit för den är SÅ stark och man bara ger alltihopa, de andra delarna (jag pratar nu om min heltidsgrupps delar, de som jag dansar på föreställningarna) har också växt väldigt mycket, och riktigt slutet älskar jag verkligen, men den första delen har nog ändå fått det hårdaste greppet om mitt hjärta. Njöt för fullt ut, hade så otroligt bra feeling, ååh så underbart! Skönt att efter allting vara genomsvettig och supernöjd, då känner man att man verkligen gjort något och lyckats. JAG ÄLSKAR ER, VÄNNER OCH LÄRARE/KOREOGRAF! <3


 

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards