Unias

Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Saknar England <3

Av Unia - 1 maj 2013 12:15

Åh, jag drömde just innan jag vaknade att jag var i Hastings (där jag var på språkresa förra sommaren) med två vänner. Det var så härligt!!! Ända tills drömmen blev en mardröm och det låt ormar överallt och vi träffade två katter som blev arga och gjorde att en massa pyttesmå turkosa ... flugor? anföll oss så att det började klia överallt och vi fick turkosa prickar i ansiktet... Haha. 


Jag började i alla fall sakna England, Hastings, alla människor och hela språkresan så otroligt mycket!!! Men om ca ett år (nästa år april) SKA jag dit! Det är jag säker på! Åh, ShakeAway, Alexandra Park, stranden, centrumet, old town... <3 :')


Och så är det ju första maj idag också. Hade en mycket trevlig kväll igår tillsammans med vänner! Första maj skall jag nog fira med att gå ut och gå, kanske försöker jogga lite, och sedan vara aktiv med skolarbeten... Jag känner att tiden börjar rinna ut så bäst att ta mig i skinnet och börja göra något.


  Första maj förra året. Saknar nog mitt löshår lite... Och börjar längta till värmen nu (när snön är borta)!




Igår var jag med om många nya upplevelser. Jag röntgades för första gången (eller, har röntgat mina tänker förut), gick vilse i sjukhuset, var till en näringsterapeut för första gången, fick prata otroligt mycket finska vilket började med en black-out när jag skulle säga på finska hur lång jag är, hehe... Men sedan gick det nog helt okej faktiskt! :)


Well, nu skall jag klä på mig så att den här dagen kan börja någon gång! 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards