Unias

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Unia - 20 april 2013 16:15

I tyskan fick vi en uppgift att fortsätta på en berättelse som fanns given i boken. Vi skulle bara skriva 80-100 ord (jag skrev lite över gränsen, haha ofc), och den är inte speciellt... utvecklad och unik, om vi säger så. Men eftersom det finns människor som vill att jag skriver noveller här på bloggen tänkte jag att ni ju kan få läsa den, haha. Och jag tror inte så många av er kan tyska, så snäll som jag är gör jag en fri översättning. 


Texten som fanns färdigt:


Jag var i Supermarket och handlade. När jag var färdig och kom tillbaka till min bil kunde jag inte tro mina ögon! Förardörren till min urgamla bil stod öppen. Försiktigt gick jag närmare och såg en gammal man sitta i min bil. Högt frågade jag honom: "Vad gör Ni där?" Han såg på mig och svarade: "Jag vill/skall fara iväg!" Jag blev riktigt arg och frågade honom: "Med MIN bil?"


Min fortsättning:


Mannen skrattade åt mig, och sade skrattande "Vad tror du? Varför skulle jag köra iväg med DIN bil?" Jag blev lättad, men så blev mannen plötsligt arg. "Såklart skall jag fara med din bil, och du skall komma med." Nu blev jag väldigt rädd. "Nå, kommer du?" Jag stirrade på mannen. Var han allvarlig?

När jag inte gjorde något blev mannen ännu argare. Han steg ut ur bilen, öppnade bakdörren och knuffade in mig. Det gjorde ont och jag visste inte vad jag skulle göra. Mannen band fast mig, så att jag inte kunde röra mig, och tog mina nycklar. Sedan stängde han dörren och startade bilen.

Vart skulle han föra mig?


Tadaa! xD Vilka skills jag har ^^ Nåja, idén med denna var trots allt bara att vi ska lära oss skriva på tyska. :P

Kramar // Unia <3



Av Unia - 20 april 2013 14:54

Ibland skulle det verkligen vara skönt med någon som berättar åt en exakt vad som är det rätta att göra...


Kramar // Unia <3


P.s Märkte att någon har svarat "Annat" i min omröstning, kan du som gjort det vara så snäll och säga vad du skulle vilja se i min blogg? :) D.s

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards