Unias

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Unia - 17 april 2013 20:32

Wow, fixar lite, och blev riktigt nöjd med detta. Det är bara grunden, ni kommer nog få se allting när det är klart, men vill bara visa er det här nu, för jag är en skrytmåns xD


 

Kramar // Unia <3


Av Unia - 17 april 2013 16:30

Och hur många gånger har jag inte använt just dessa kloka ord av Nick Vujicic? Men de är så fina, så bra, så sanna.


Man kan verkligen göra under för andra. För en del kan ett enkelt 'hej' betyda massor, eller bara ett leende. Någon som frågar hur man mår. Den enkla frågan har till och med några gånger fått mig att gråta, för är man ensam och känner sig osynlig betyder det otroligt mycket när någon frågar hur man mår. Det är så viktigt att se och finnas där för varandra. 


  

Jag minns en morgon när jag gick i nian. Jag var ett vrak den morgonen, hade inte sovit ordentligt på natten, tänker inte ta upp anledningen här, men jag var helt krossad. Ville verkligen inte vara i skolan, skulle inte ha orkat med något annat än ligga i sängen och gråta. Men såklart gick jag till skolan. Och jag minns så tydligt det där ena ögonblicket, det var på morgonsamligen, och jag fick plötsligt ögonkontakt men en från klassen. Den blicken kommer jag antagligen minnas så länge jag lever. Blicken var orolig, såg rent av bekymrad ut. Och hela jag fylldes av värme. Jag blev så berörd av att någon hade sett att jag mådde som jag gjorde, och att någon verkade bry sig om mig, undrade vad som var fel. Vi satt långt ifrån varandra och personen sade ingenting till mig, men det behövdes inte. Blicken sade mig allt, och den värmde mitt hjärta så oerhört mycket.


Så vad jag vill säga är att även väldigt små saker kan göra underverk. Man kan rädda liv bara genom att visa att man bryr sig. (Oroa er inte, jag menar förstås inte att jag hade tänkt ta livet av mig den där dagen.) Ett litet ord, en fråga, eller bara ett leende eller en vänlig blick kan förgylla någons dag. Det krävs verkligen inte mycket för att vara en ängel, om än utan vingar. Man kan verkligen göra underverk för någon, bli någons mirakel. Så håll ögonen öppna, och bry er om andra. Sprid vänskap och glädje omkring er och gör samtidigt denna värld till en bättre plats. Det är aldrig för sent. Vem vet, kanske ett 'Hur mår du?' kan leda till en livslång vänskap?


 

Ta hand om er fina människor. 


Kramar // Unia <3

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards