Unias

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Unia - 18 mars 2013 16:30

Heh, rubriken kommer ju inte från världens bästa låt, men alla låtar har väl nåt bra i sig... ;)


Idag har vi fått en text vi skall lära oss till auditionen för musikalen, iih!   Eller, två egentligen, en monolog och en dialog. Jag är så nyfiken på hur allting kommer att gå till, för alla ska läsa in sig på dem, fastän dansarna behöver inte lära sig dem utantill, hehe kommer antagligen ändå vara så excited och läsa den så många gånger att jag kan den som rinnande vatten fastän någon skulle väcka mig mitt i natten, och vi skall ju först ha ett gemensamt och allmänt tillfälle där vi ska ha alla delområden (teater, sång, dans för den som inte vet vad en musikal är (; ) och sedan ska de kalla in oss en och en och då ska man koncentrera sig på det som man lagt som första alternativ, i mitt fall (surprise!) dans :D Så alltså det jag undrar är om vi ska ha de där texterna på det allmänna tillfället eller på det individuella ;) Skulle ju vara mer logiskt på det individuella, men men xD Vi får väl se det sen :D (Eller jag rättare sagt :P)


 


Jag har också bestämt mig för att göra en ny koreografi, nog använda också element som jag haft förut och tyckt om såklart, men vill nog göra en ny ;) Har ju ändå tappat förmågan att läsa på prov och göra skolarbeten i tid så, varför inte? xD Dessutom tror jag att jag tänkter försöka göra dansen lite mera... musikal-/teateraktig eller vad man ska säga, än jag brukar, men jag får se hur det blir... Gäller bara att hitta passande låt nu och sedan börja :D Jag gör ju inget annat än söker musik till danser nuförtiden känns det som xD Tur att jag länge haft klart i alla fall till vilken musik jag ska göra min (snyft) dans till nästa danstermin. Men det skall vi inte tänka på nu!


Jag är så otroligt glad över att jag ansökt till den här musikalen :D Jag har som sagt inga förväntningar på att jag ska komma med, men jag tänker ju försöka mitt bästa och det skall bara bli så roligt att ens fara på audition :D Egentligen är tidpunkten för den här musikalen allt annat än passande för mig, eftersom nu i samband med auditionen (vet inte ännu exakt när den är) har jag en massa annat, i sommar borde jag jobba, det är fortfarande oklart hur det blir med det eftersom chefen bara skjuter upp det hela tiden, men ska ringa i onsdag om ingen ringer imorgon, och sedan på hösten är det studentskrivningar, heh... :p Men jag är ändå glad att jag bestämde mig för att söka in i alla fall, för det är som om jag på det viset bevisar för mig själv (och för alla andra ofc) att jag menar allvar med att följa mina drömmar och att jag verkligen ska satsa på dansen. Dessutom ser jag det som ett tillfälle att träffa andra "likasinnade" människor och få nya vänner. För jag vill bli mer social och utåtriktad. Har bestämt mig för att vara det till hundra procent på auditionen, ska öva så mycket på min dans (sedan när jag gjort den) att den sitter långt in i benmärgen så att jag inte alls behöver vara nervös :D Åh vad jag ser fram emot detta! :D (Vilket ni antagligen märker p.g.a allt flumm xD)


Kramar // Unia <3


(Jag borde skapa en kategori som heter "Dröm!" eller något sådant... ;) Kanske i framtiden, nu MÅSTE jag ägna mig åt skolan -.-)

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards