Unias

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Unia - 8 mars 2013 19:15



Imorgon är det final i melodifestivalen! :D Vem vill du att vinner? Vem har varit din favorit under hela tävlingen? Tänkte ge er mina favoriter av alla som var med i år! :D Och jag ska försöka vara ärlig mot mig själv, och er... Men endel vet jag helt enkelt inte med, eftersom jag har på känn att det är p.g.a dansen jag tycker om dem :D 

(De kommer inte i någon speciell ordning)



Yohio - Heartbreak Hotel

- Såklart! Älskar att han vågar köra sin egen stil, och dessutom bli accepterad! :D Hans låt är otroligt bra och ja... hela han är bra helt enkelt! Hörde i en intervju att de (det var hans pappa/manager som intervjuades) på facebook t.ex fått en bild på en sjuårig pojke som gick till skolan med fullt av glitter och smink i ansiktet, jag tycker det är så härligt att Yohio genom att vara med i melodifestivalen visar att man ska vara sig själv :') (Dessutom är det helt otroligt att han är lika gammal som jag!)



Anton Ewald - Begging

- Ja... Det här är ett bidrag som jag inte tycker om att erkänna att jag gillar. Jag tycker det är så dumt att hälften av deltagarna i finalen är unga, good-lookning pojkar/killar/män... Men jag själv gillar många av dem :/ Och Anton Ewald tror jag att jag tycker om eftersom jag "upptäckte" honom som dansare. Jag ser honom alltså som en dansare och inte som en artist, och han är en väldigt skicklig dansare! Så redan när han var med i andra deltävlingen, innan jag sett något av hans låt, ville jag tycka om honom. Och ja, det gör jag nu också xD



Felicia Olsson - Make Me No 1

- Hennes röst. Och att hon är så ung. Säger allt.



Caroline af Ugglas - Hon har inte

- Kör sin egen stil hon med, underbart! Och jag gillar låten med av någon anledning.



Amanda Fondell - Dumb

- Det här är nog det bidraget som jag saknar mest i finalen. Förstår verkligen inte hur hon inte gick vidare någonstans... Tycker låten är så otroligt bra, hon sjunger på ett personligt sätt på något vis, hon lever sig väldigt bra in i sången, jag tycker det här är så hemskt bra! Men, som vi alla vet handlar melodifestivalen inte alltid om bästa låten eller bästa rösten... 

Jag tror faktiskt att Amanda Fondell skulle komma på första plats om jag skulle rangordna alla årets bidrag :)



Robin Stjernberg - You

- Ja, ni vet det redan. Dansarna i detta nummer fick mig att drömma mig bort, drömma om att en dag dansa på den där scenen. Pirrade i magen nästan på samma sätt som det ifjol pirrade när jag såg Loreen framföra Euphoria för första gången. Av någon anledning fick det framträdandet mig också att drömma om att en dag själv vara den som dansar där. Så ja, jag vet inte vad jag tycker om låten, men koreografin är otroligt fin! :D Och det räcker för att vara glad över att Robin Stjernberg och Anton Ewald tog sig från andra chansen till finalen ;)



Terese Fredenwall - Breaking the Silence

- Okej, den här kommer nog på delad första plats med Amanda Fondell, kanske till och med på ensam första plats... Så otroligt fin låt med bra text och viktigt budskap. Ett enkelt och naturligt framträdande. Så fint helt enkelt!


And that's about it ;)

Finns nog andra bra låtar, men dessa är de som jag fastnat sådär lite extra för :) En fråga återstår; varför är inte dessa flickor i final?! 


Kramar // Unia <3



Av Unia - 8 mars 2013 17:09

Som ni kanske märkt har jag skapat en ny omröstning till höger, rösta gärna för som ni antagligen också märkt har jag lite av en bloggtorka :/ Så jag vill gärna veta vad ni vill se i min blogg! :) Hittills har en röstat på mera bilder, så tänkte ge er några foton jag tog någon gång i januari, hehe när jag för en gångs skull fotade blev det ändå inte att ladda upp dem hit. Men nu ska jag göra det, men orkar tyvärr inte redigera.


           

Kramar // Unia <3


Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards