Unias

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Unia - 18 februari 2013 21:45

Hej på er!


Dags för ett "mainstream-inlägg" nu, hehe. Känner bara för att dela med mig av min dag, som jag tycker har varit ganska underlig. Eller, underlig är inte riktigt rätt ord, men hittar inte ett bättre.


I morse var det dags för mitt första "riktiga" läkarbesök. Jag var faktiskt lite nervös, vet inte riktigt varför, men det var så konstigt att jag skulle på ett läkarbesök och jag visste ju inte alls hur sådant går till.


Läkaren jag fick träffa var... egensinnig haha. Det gick snabbt framåt, var rakt på sak, samtidigt som han hade humor. Jag hamnade svara på en massa underliga frågor som jag inte hade så bra svar på, och han gjorde en massa konstiga undersökningar, bl.a kände han på mina fötter, haha. 


Han trodde i alla fall inte att jag har någon sjukdom (förutom laktosintolerans, som inte är en sjukdom), utan trodde det mest är just laktosintoleransen som spökar + känsliga tarmar + att jag är så liten så att jag lättare känner av allt som händer i magen. 


Som tur behöver jag inte genomgå gastroskopi. *suck av lättnad.* Men jag fick redan då ta ett blodprov för att kolla D-vitaminhalten i blodet, eller nåt sånt, inte världens bästa sak att göra innan man ska shoppa. Har haft ont i armen hela dagen... Sedan ska jag också på någon undersökning (vet inte hurudan, det var i alla fall inget farligt sa han) för mitt skelett, för att kolla om det finns någon risk för osteoporos. Tid till en näringsterapeut skulle jag också få, han var så orolig för min undervikt (tycker det är bra att någon tar tag i det, och jag är glad att få besöka en näringsterapeut, men jag tror dock att läkaren inte trodde på oss när vi sa att jag äter massor). Och så ska jag börja äta kalktabletter, efetsom läkaren verkade oroa sig för allt anant utom min mage, haha.


Efter det humoristiska läkarbesöket åkte mamma och jag in till stan för att shoppa. Jag var på riktigt shopping-humör, och kom hem med mycket, mycket (för att vara jag i alla fall). Fyra böcker:


Torka aldrig tårar utan handskar 1. Kärleken (Jonas Gardell)

Torka aldrig tårar utan handskar 2. Sjukdomen (Jonas Gardell)

Hobbiten (J.R.R. Tolkien)

En naken ung kvinna - mitt grekiska drama (Arja Saijonmaa)


Hehe... Så hur kommer det sig att jag nu plötsligt köpte fyra böcker, när jag de senaste gångerna jag varit och shoppat vägrat köpa flera böcker eftersom jag har så många olästa hemma? Jo; jag behöver Torka aldrig tårar utan handskar till skolan, och de var så dyra, så när jag såg Hobbiten för 7,90€ tänkte jag att jag ju kan köpa den med eftersom jag ändå måste betala så mycket, haha logik ^^ Sedan såg jag en hylla med böcker för bara två euro, och Saijonmaas bok handlar ju delvis i alla fall om att följa sin dröm, så tänkte att det kunde vara bra med lite inspiration. ;)


I klädväg kom jag hem med en kjol (äntligen!), en underlig klänning, två skjortor/blusar, gröna strumpbyxor och en svart lös toppi. 


Sedan gjorde vi en spontan sväng till IKEA också, så att jag skulle få användning av mitt presentkort haha. Det blev sängkläder, en handduk och en matta till rummet. Det var ganska roligt att se ner i vår vagn, allting gick i samma färg: GRÖNT! :)


Till sist var vi till citymarket, och det första jag gjorde var att gå till DVD-hyllorna. Jag hade inte alls tänkt på den under dagen, men kom bara plötsligt på att jag skulle kolla om Step up revolution hade kommit ut på DVD. Och vet ni vad, det hade den! :D Det är nog nästan dagens bästa köp det. :D


En riktigt lyckad dag, och nu är jag supertrött så ska försöka orka gå och lägga mig. Godnatt!


Kramar // Unia <3

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards