Unias

Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Unia - 3 februari 2013 19:45

Som ni nog märkt har jag inte precis haft tid för datorn den senaste tiden. Och när jag har tid, vilket jag i och för sig inte alls ofta har, så har jag ingen aning om vad jag ska blogga om. För jag tycker inte om att skriva bara något strunt. Men nu tänker jag ändå skriva. 


De senaste veckorna har bestått av skola, dans, och när jag kommit hem har jag fått stressa med läxor, provläsning och andra skolarbeten. Om jag hunnit har jag gjort sådant också mellan skolan och dansen. Detta har såklart gjort mig ganska trött, och ibland har det bara sagt stopp. Ibland har jag bara fått strunta i provläsningen, för ögonen hålls inte öppna och tårarna faller ner. Jag har bara fått ut två prov än så länge, och dem har jag varit helt nöjd med. Men jag har på känn att betyget nog kommer vara lite sämre än det brukar. Sådant får man leva med ibland. Man kan inte prestera hur bra som helst hela tiden. Man måste tillåta sig själv att sätta gränsen lite lägre ibland. Speciellt i gymnasiet så är det viktigt att veta vad man satsar på, för om man vill satsa på allt blir det alltför jobbigt, och ddet kan sluta med att allting går dåligt. Den här perioden var det engelska och tyska jag satsade på, och engelskan är jag helt nöjd med hur det har gått. Tyvärr var tyskaprovet det sista, och det betyder att det var då jag var som tröttast. Har inte fått ut det ännu, men jag vet att det gick helt bra men inte så bra som det brukar gå. Även om jag alltid är den som predikar om att man inte ska ha för höga krav på sig själv, har jag under detta skolår insett att jag har det när det gäller en del saker. Skolämnen som jag brukar få bra i, vill jag inte få ett dugg sämre i. Och när det gäller dansen vill jag såklart utvecklas och så, men där tycker jag att det inte gör nåt att jag har höga krav på mig själv, för jag mår bra av det och vet var jag ska dra gränsen. Men med en del skolämnen börjar det kanske gå lite för långt... När det gäller modda till exempel kan jag sitta i flera timmar med en uppsats eller bokrapport för att få den perfekt. I ämnen som jag brukar få 10 vill jag ha 10 i, jag hatar att erkänna det, men så är det. I engelskan har jag lyckats sänka gränsen till 9, och kanske jag lyckas göra det med allt annat snart också. Jag vet ju inte hur jag skulle reagera om jag fick sämre i något jag vill ha bra i, och jag tror inte att jag skulle ta det så hårt. För jag känner ändå mig själv och vet om jag gjort mitt bästa eller inte.




Det jag egentligen tänkte skriva om att man blir väldigt trött på skolan när man aldrig har någon ledig tid hemma. När allting man gör hemma är sitta vid sitt skrivbord och jobbar. Men jag försöker att inte klaga, för jag vet ju själv att jag frivilligt dansar tre gånger i veckan, och det är minsann värt vad som helst. Mina brorsor, och mamma också ibland, klagar (halvt i alla fall) på att jag inte gör annat än dansar eller sitter på mitt rum. Jag önskar också att jag kunde göra annat än sitta på mitt rum när jag är hemma, men just nu kan jag inte. Men imorgon är förhoppningsvis den sista dagen som ser ut så, för en tid framöver. Sedan börjar i stället en massa andra program. Förutom skola varje dag och dans varje tisdag, onsdag och torsdag ser min framtid ut såhär:


Onsdag 6.2: Ny period i skolan börjar! (Lycklig för att den här perioden tar slut, olycklig för att nästa börjar, men jag har som tur modda och psykologi i den.) Teaterövning med klassen efter skolan.

Fredag 8.2: Blodprov (tar ingen tid eftersom det är under skoltid, men det tar på psykiskt (; )

Lördag 9.2: Musikskolan på orten 30 år! :D Vilket betyder en stor föreställning med både musik och dans. Jag ska dansa en eller två danser. :)

Söndag 10.2: Visar med klassen vår teater från julfesten för allmänheten! :D Alla är varmt välkomna :)

Fredag 15.2: De gamlas dans! :D Har antagligen någon träning under veckan också. 

Sportlov! :D

Söndag 17.2: Karaokekväll med fredagsgruppen! :D TAGGA!!!

Veckoslutet 22-24.2: Min vän kommer kanske till mig :D

Fredag 8.3: "Skolutflykt" för att se på en del skolor.

Lördag 9.3: Svansjön på nationalbaletten!!! :D Äntligen! <3

Söndag 10.3: Egna danser-uppvisning :D


 

Så, så ser min närmsta framtid ut. ;) Det som är planerat hittills då. Och mellan alltid SKA jag ha tid för att skriva brev ( har inte skrivit sedan november :o :'( ) och skriva epilogen till Kom håll min hand. Den kommer nog, jag lovar! :)


Kramar // Unia <3   

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards