Unias

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Väntar på snön <3

Av Unia - 17 oktober 2012 22:15

Hej på er! Förlåt för dålig uppdatering... Jag har helt enkelt inte haft tid med datorn :D


På måndagen var jag efter skolan med mamma och söka Gamlas dans-klänning, utan att hitta något... Kommer nog få något fel före jag hittar en... Ibland är det dåligt att vara så liten xD Men sen var vi också till IKEA... :D Åhh jag ÄLSKAR IKEA! Specielllt sängarna... Jag får ju något fel varje gång jag är där, haha. Längtar så till den tiden när jag får inreda mitt eget hus, och har pengar och plats för att köpa vilken säng jag vill :D Och medan jag väntade på att mamma skulle beställa (eller vad man ska säga) klädskåp bestämde jag mig för att jag nog vill ha barn xD Men ta det lugnt, jag menar nog adoptera. :) Jag gick nämligen och såg på barnsidan... IKEA är förresten en bra plats att tänka på! I alla fall jag fick en massa livsfunderingar där ;)


På tisdagen började jag storstäda (någolunda i alla fall) mitt rum, och det avslutade jag idag. (Någon mer än jag som tycker det är otroligt skönt med ett rent rum?) Samtidigt passade jag på att göra det lite höst-/vintermysigt :') Jag längtar såå till att det börjar snöa!!! Har redan flera gånger i höst fått härlig julkänsla :') Hihi. 

Nu ska ni få se vad jag ändrade i mitt rum:



Jag fyllde en av mina väggar med foton, och satt upp lysande snöflingor som jag köpte i IKEA på måndagen.


   

1. Jag satte upp en ny hylla som jag köpte i IKEA på måndagen (har två sådana från förut också), och fyllde den med två ljusstakar och ett foto på mig och Molle.

2. Jag flyttade om lite foton och annat, så nu ser min foto-/ljus-/ask-/annat- sida av mitt skrivbord ut sådär. Den gröna ramen och det svarta fatet som ljusen står på köpte jag på måndagen.

3. Jag lade mina tre senaste kompisfoton på samma hylla, tillsammans med en ljuslampa, två snäckor, en björn och en kamel, vilka alla stått där tidigare också.


Någon som märkte att jag har massor av IKEA i mitt rum (detta är absolut inte allt). Ska vi titta en gång till?

1. Den vita hyllan som jag nämnde.

2. Alla fotoramar.

3. Ljusfatet jag nämnde.

4. Mitt skrivbord.

5. Den gröna hyllan.

:D IKEA ÄGER! :D (Nej jag brukar inte använda uttrycket "Nånting äger"...)



Nu har vi höstlov! Det ska tillbringas med vänner (eller... en vän) och för mig själv, haha sällan. Jag vet inte om jag orkar vara så mycket vid datorn, men det lär ni märka. Nu ska jag sluta skriva, om ni inte vill läsa en massa babbel såklart. Ta hand om er i höstvädret. <3


P.S Tusen tack för alla kommentarer! Ni förstår inte hur glad jag blir när jag loggar in och ser att jag har fått så många kommentarer :') Jag ska göra mitt bästa för att uppfylla era önskemål, det är ni värda. <3 D.S. 


P.P.S Vad står "P.S." och "D.S." för? xD D.D.S


Kramar // Unia <3

 
 
Vicke

Vicke

18 oktober 2012 21:52

"Post scriptum, tillagd text i ett brev eller liknande meddelande."
"Post scriptum efterföljs ibland av D.S (ds eller DS), det är en svensk konstruktion som står för densamme. Det används för att visa att det är samma person (densamme) som skrivit under brevet som också författat PS:et. D.S har även en efterkonstruerad latinsk betydelse, deinde scriptum (lat. "skrift efteråt/därefter")."
Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Post_scriptum

Haha, varsågod:)

http://www.undervattensmakaronen.blogspot.com

Unia

19 oktober 2012 15:01

Tack för informationen, det var snällt att du kollade upp det åt mej ;D :)

 
Vicke

Vicke

18 oktober 2012 21:53

P.P.S "Om man skriver mer än ett post scriptum i samma brev, lägger man till ytterligare P i början av förkortningen. PPS betyder således "post post scriptum" och sedan blir det PPPS, och så vidare." D.D.S

http://www.undervattensmakaronen.blogspot.com

 
Fjompen

Fjompen

18 oktober 2012 23:17

"PS" betyder "post scriptum". x3
D.S är en svensk sak som betyder "densamme".
Alltså är PPS "post post scriptum" och så vidare xD
Osäker på om samma sak kan användas med DS.
Det trodde jag alla som använde det här visste vad det betydde xD

http://fjompen.bloggplatsen.se

Unia

19 oktober 2012 15:00

Tack för informationen! xD
Jag har nog faktiskt någon gång tagit reda på vad "PS" betyder, men jag hade glömt bort det xD Men DS har jag nog aldrig förstått...
Haha, ja det är väl inte så smart att använda sånt man inte förstår xD Men om det gör saken bättre brukar jag inte använda det ;) Och dessutom medgav jag ju att jag inte visste xD Men nu vet jag, tack för hjälpen ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Unia - 8 mars 2017 20:50

Hejsan! Jag ser att flera ännu tittar in här, trots att jag flyttat min blogg till nouw. Här kommer några tips om inlägg som finns på min nya blogg:     Varför sminkar jag inte mig?   Singapore, mitt hem i höst   7 tips: Så här...

Av Unia - 11 oktober 2016 14:06

Jag började blogga här för lite mera än fyra år sedan. Min presentation av mig själv såg då ut så här:   "Jag är en flicka från svenskfinland som kallar mig Unia, jag dansar modern dans och skriver (mestadels brev, men ska försöka komma igång med...

Av Unia - 15 augusti 2016 19:40

Efter att jag ätit middag idag ville jag gå ut, solen sken och jag vill ta vara på den så länge den visar sig. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle gå på promenad, gå till skogen och plocka svamp/blåbär, eller sitta ute och göra något produk...

Av Unia - 27 juli 2016 22:18

Snubblade nyss över denna dansvideo, och den är så otroligt bra att jag bara måste dela den med er. Njut!   ...

Av Unia - 9 juli 2016 21:11


Gissa om jag varit lycklig denna vecka?     Den här sommaren blir nog helt underbar, trots allt. Mitt första läger var SÅ härligt, och denna vecka har varit lika härlig på ett annat sätt. Stockholm, Mariehamn, Allsång på Skansen, och bästa v...

Presentation


Välkommen! Här får du läsa om hur det kan vara att vara en liten flicka med ett stort sinne. Förutom text delar jag också med mig av bilder jag tagit, musik jag tycker om och annat jag känner för att dela. Hoppas att du trivs! :)

Translate

Omröstning

Till vilken bloggportal tycker du att jag ska flytta?
 Nouw
 Blogg.se
 Blogspot/blogger
 Wordpress
 Ratata
 For.me
 Finest
 Myshowroom
 Egen gratis domän
 Annan? Kommentera i så fall!

Fråga mig

27 besvarade frågor

Säg hej! :)

Kategorier

Senaste inläggen

Här borde du klicka! :)

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tiden flyger iväg

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards